بورس تهران روز یکشنبه 13 شهریور ماه کار خود را خوب آغاز کرد به طوری که زمزمه‌های رشد شاخص و شروع رالی صعودی در بین اهالی بازار دست به دست شد. تا اینکه در نیمه دوم بازار، عرضه کنندگان رخ دیگری از بازار را نشان دادند و با عرضه در نمادهای بانک ملت و شپدیس و نماد ومعادن بر شاخص اثر کاهنده گذاشتند و شاخص را به سرجای اولش برگردانند و در نهایت کار شاخص با 7 واحد مثبت تمام شد تا همه چیز به روز بعد موکول شود.

ارزش معاملات همچنان چنگی به دل نمی‌زند و پول خریداران هم سراغی از نمادهای شیمیایی و فولادی نمی‌گرفت تا اوضاع بازار را بهتر کنند و تنها به فروش نمادهای گروه‌های خودرویی و بانکی اکتفا می‌کردند.

پیش بینی بورس

باز هم حرف درمانی 

روز قبل در اثنای بازار یک بار دیگر حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی، اعلام کرد که سهم دولت در بلوک خودرویی‌ها حتما باید واگذار شود و در توئیتی گفت که اطلاعیه‌های عرضه خودرویی‌ها برای فروش زیرمجموعه اعم از سهام و یا سایت‌ها که تا الان منتشر شده توسط خود شرکت‌ها بدون هماهنگی با سازمان خصوصی سازی انجام شده است.

اهالی بازار یکی از مثبت شدن مجدد گروه خودرویی را به این موضوع نسبت می‌دهند. عده‌ای دیگر همچنان نظر مثبت روی حصول نتیجه در مورد برجام دارند.

اما بانک‌های ملت و صادرات و سامان همچنان با فروشندگانی قوی ظاهر می‌شوند و سهامداران این بانک‌ها حاضر هستند سهمشان را در قیمت‌های پائین‌تر به فروش برسانند.

در محصولات شیمیایی نمادهای شپاکسا و شاروم از دیگر هم گروهی‌هایشان اوضاع بهتری داشتند و در گروه بیمه‌ها نیز بیمه دانا بهتر عمل کرد. نمادهای وسدید و ذوب و فسازان، فزرین و کیمیا جزء مثبت‌های گروه فلزات اساسی بود تا نمادهای کوچک این گروه از بازار آورده خوبی برای سهامدارانش به ارمغان آورد.

برای 14 شهریور ماه و پیش بینی بازار باید تمامی مفروضات روز یکشنبه را در نظر گرفت چرا که تغییر خاصی در بازار روز رخ نداد و حمایت‌هایی که روز قبل برای بازار نام برده‌ایم را باید همچنان معتبر دانست و این حمایت‌ها هیچ اتفاقی را برای بازار رقم نزدند.

پیش بینی بورس