به گزارش اکوایران، چین طبق یک رسم معمول، در حال تغییر سفرای خود در برخی از کشورهاست. در ابتدا، سفیر چین در ایران به عربستان سعودی رفت تا در این کشور به عنوان سفیر مشغول به کار شود.

اکنون هم خبر آمده است که سفیر چین در کانادا، کارش را به پایان رسانده و به ایران آمده تا به عنوان سفیر چین در ایران مشغول به کار شود.

چین در سال گذشته نقش میانجی را میان ایران و عربستان ایفا کرد، اتفاقی که منجر به جلب توجه جهانیان شد. پس از این میانجی‌گری، دو کشورِ ایران و عربستان در مسیر عادی‌سازی روابط گام برداشتند و سفارت‌خانه‌های دو کشور هم فعال شدند.

اقدام چین باعث شد بسیاری از تحلیل‌گران درباره نقش جدید چین در خاورمیانه به تحلیل بپردازند. برخی از آن‌ها بر این باور بودند که چین تصمیم دارد جای آمریکا را در خاورمیانه بگیرد.

با این حال، چین هنوز نتوانسته است در ماجراهای دیگری نظیر جنگ اسرائیل در غزه، عملکردی موفقیت‌‌آمیز از خود به نمایش بگذارد.

اکنون این کشور وارد مرحله جدیدی از فعالیت‌های خودش شده است و تلاش دارد از طریق جابه‌جایی سفرا در کشورهای منطقه خاورمیانه، تحولاتی را ایجاد کند.

به تازگی سفیر این کشور در ایران و همچنین در عربستان تغییر کرده است. یکی از نکات جالب توجه این است که سفیر چین در ایران به عربستان رفته تا مسئولیت جدید را در این کشور بر عهده بگیرد.

سونگ پیوو که پیش‌تر سفیر چین در کانادا بود هم به ایران آمده است؛ اما از این چهره چه می‌دانید؟ در ویدیوی بالا به جزئیاتی درباره این شخص پرداخته شده است.