به گزارش اکوایران، کمتر از 3 هفته مانده به انتخابات انگلیس، حزب اصلاحات بریتانیا به رهبری نایجل فاراژ برای اولین بار در نظرسنجی از حزب محافظه‌کار، به رهبری ریشی سوناک، نخست وزیر پیشی گرفت.

نظرسنجی یوگاو برای روزنامه تایمز نشان می دهد که حمایت از حزب اصلاحات بریتانیا از 17 درصد به 19 درصد رسیده و حزب محافظه کار بدون تغییر در 18 درصد مانده است. حزب کارگر به رهبری  کر استارمر با 37 درصد در صدر این نظرسنجی قرار گرفت.

این نظرسنجی چند روز پس از آن انجام شد که سوناک در مانیفست انتخاباتی حزبش متعهد شد 17 میلیارد پوند (21 میلیارد دلار) از مالیات کارگران را کاهش دهد.

به نوشته رویترز، حمایت از حزب اصلاحات از زمانی افزایش یافته است که فاراژ -که بیشتر به خاطر کمپین موفقیت آمیزش برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شناخته می‌شود- گفت که به خط مقدم سیاست بازمی‌گردد، رهبری حزب را به دست می‌گیرد و برای انتخابات پارلمان نامزد می‌شود.

فاراژ در ویدئویی که در اکس منتشر شد گفت: «این نقطه عطف است. اکنون تنها رای هدر رفته، رای با محافظه کاران است، ما رقیب حزب کارگر هستیم و در راه هستیم.»

حزب اصلاحات، یک حزب راست‌گرای کوچک که در سال 2018 با نام حزب برگزیت تأسیس شد، از اهداف پوپولیستی مانند قوانین سخت‌تر مهاجرت حمایت می‌کند.

یک قانونگذار محافظه‌کار که نخواست نامش فاش شود، در پاسخ به این سوال که آیا این روند ادامه خواهد داشت یا خیر، گفت: «بله. من فکر می‌کنم مردم از محافظه‌کاران خسته شده‌اند، اما از محافظه‌کاری نه. بنابراین آن‌ها به یک حزب محافظه‌کار دیگر می‌روند.»

نظرسنجی‌های دیگر نشان می‌دهد که محافظه کاران همچنان جلوتر از اصلاحات هستند.

علیرغم پیشی گرفتن اصلاحات از محافظه‌کاران سوناک در نظرسنجی روز پنجشنبه - که سهم بیشتر آن‌ها از آرای سراسر کشور را نشان می‌دهد- پیش بینی نمی‌شود که این حزب بتواند کرسی‌های پارلمانی زیادی را به دست آورد.

حامیان این حزب به طور نسبتاً مساوی در سراسر کشور پخش هستند، در حالی که احزاب بزرگتر و قدیمی پایگاه‌های رای متمرکزتری از نظر جغرافیای،  و در نتیجه شانس بالاتری برای کسب کرسی دارند.

بریتانیا یک سیستم انتخاباتی اول و دوم دارد، به این معنی که اصلاحات می‌تواند میلیون‌ها رای را در سراسر کشور به دست آورد، بدون این که در هیچ یک از 650 حوزه انتخابیه پارلمان پیروز شود.