به گزارش اکوایران، جو بایدن اظهارات و ویدئوی منتشر شده در آخرین جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به واقعه‌ی حمله به ساختمان کنگره را «ویرانگر» خواند. 

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، اظهارات و ویدئوی منتشر شده در آخرین جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به واقعه‌ی حمله به ساختمان کنگره را «ویرانگر» خواند. این ویدئو تماس‌های تلفنی پر تنش رهبران کنگره با مقامات پنتاگون و کاخ سفید را نشان می‌دهد.

کمیته تفحّص درباره‌ی حمله‌ی 6 ژانویه 2021 طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره پس از شکست او در انتخابات در آخرین جلسه‌ی خود رأی به احضار ترامپ داد. اگر دونالد ترامپ به این احضاریه عمل نکند می‌تواند تحت پیگرد قضائی قرار بگیرد.

در ادامه‌ی سولاتی که در این رابطه از جو بایدن شد گفت: «اگر من بیش از این در این رابطه صحبت کنم می‌گویند که سعی دارم نظر دادستان کل را تحت تاثیر قرار دهم. امّا از نظر من اتهامات مشخّص اند.»

photo_2022-10-16_15-29-52

در نهمین جلسه تفحّص کنگره اظهارات ضبط شده‌ای ارائه شد که اعضا سعی دارند بر اساس آن‌ها پرونده‌ای بر علیه ترامپ تشکیل دهند. اتهامی که مطرح می‌کنند تلاش برای برهم زدن نتیجه‌ی انتخابات نوامبر 2020 است که ترامپ در آن شکست، تلاشی غیر قانونی و ورای هر اقدام سیاسی متعارف.

آخرین جلسه‌ی کمیته که در آن رأی به احضار ترامپ داده شد ممکن است آخرین جلسه پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای باشد، انتخاباتی که مشخّص خواهد کرد که آیا کنگره و سنا در اختیار دموکرات‌ها می‌مانند یا نه.