به گزارش اکوایران - روز پنجشنبه، ارتش چین اعلام کرد که یک ناوشکن آمریکایی به طور غیرقانونی وارد آب‌های اطراف جزایر پاراسل در دریای چین جنوبی شد. ارتش اعلام کرد پس از زیر نظر گرفتن ناوشکن، آن را از منطقه فراری داد.

طبق گزارش پایگاه خبرگذاری رویترز، ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن موشک هدایت‌شونده یو‌اس‌اس میلیوس به داخل آب‌های سرزمینی چین نفوذ و صلح و ثبات در این آبراه شلوغ را مختل کرد.

تیان جونلی، سخنگوی فرماندهی جبهه جنوبی چین گفت: نیروهای این جبهه همیشه در حالت آماده‌باش بوده و تمام اقدامات لازم برای حفظ حاکمیت و امنیت ملی و همچنین صلح و ثبات دریای چین جنوبی را انجام خواهند داد.

نیروی دریایی ایالات متحده روز پنجشنبه در مخالفت با بیانیه ارتش چین گفت که ناوشکن آمریکایی در حال انجام عملیات روتین خود در دریای چین جنوبی است و کسی آن را فراری نداده است.

بیشتر بخوانید: تکرار مدل اوکراین در تایوان؟

در بیانیه ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده آمده است: ایالات متحده به پرواز، دریانوردی و عملیات در هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

تنش بین ایالات متحده و چین در این منطقه افزایش یافته است.

در حالی که پکن به دنبال پیشبرد جاه‌طلبی‌های سرزمینی خود است، ایالات متحده نیز متحدان خود در آسیا و اقیانوسیه را تقویت کرده تا با قاطعیت در برابر پکن در دریای جنوبی چین و تنگه تایوان مقابله کنند.