ادعای وال استریت ژورنال:ایران به دنبال کسب میلیاردها دلار از طریق دریافت هزینه از کشتیها برای ارائه خدمات در تنگه هرمز است.
به گزارش اکوایران به نقل از جماران، ادعای وال استریت ژورنال:ایران به دنبال کسب میلیاردها دلار از طریق دریافت هزینه از کشتیها برای ارائه خدمات در تنگه هرمز است.
تهران میگوید این طرح میتواند سالانه تا ۴۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.
ایران میخواهد کشورهای همسایه خلیج فارس در این درآمد سهیم باشند.
تهران در حال قیاس تنگه هرمز با آبراه «داردانل» است، جایی که ترکیه از کشتیها به عنوان مالیات عبوری، «فرانک طلا» دریافت میکند.