به گزارش اکوایران، مقامات اوکراین معتقدند روسیه برای مرحله بعدی حمله آماده می شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، پس از اینکه مسکو اعلام کرد نیروهایش عملیات نظامی خود را در «تمام مناطق عملیاتی» شدت می بخشند، یک مقام نظامی اوکراین گفت روسیه برای مرحله بعدی حمله خود در اوکراین آماده می شود.

در روزهای اخیر راکت‌ها و موشک‌های روسیه شهرهایی را مورد هدف قرار داده که کیف می‌گوید ده‌ها کشته برجای گذاشته است. به گفته وادیم اسکیبیتسکی، سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین: «این فقط حملات موشکی از هوا و دریا نیست. ما می توانیم موشک باران را در طول کل خط مقدم ببینیم و استفاده فعالی از هوانوردی تاکتیکی و هلیکوپترهای تهاجمی وجود دارد.  در واقع یک تحرک آشکار از سوی دشمن در سراسر خط مقدم وجود دارد... به وضوح آماده سازی برای مرحله بعدی حمله در حال انجام است».

ارتش اوکراین گفته که به نظر می رسد روسیه در حال سازماندهی مجدد یگان ها برای حمله به اسلوویانسک است -شهر مهمی در منطقه شرقی دونتسک که تحت کنترل اوکراین است.

اوکراین می‌گوید با تشدید جنگی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در 24 فوریه آغاز کرد، حداقل 40 نفر در بمباران مناطق شهری روسیه در سه روز گذشته کشته شده‌اند.

merlin_209868168_d2ced9c8-3611-4ea0-adf7-17024c105d71-threeByTwoMediumAt2X

اوله سینهوبوف فرماندار منطقه گفت: «راکت ها جمعه شب به شهر چوهویو در شمال شرقی منطقه خارکف اصابت کرد و سه نفر از جمله یک زن 70 ساله را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد». ؟ رایسا شاپوال، 83 ساله، یک ساکن آواره که در ویرانه های خانه اش نشسته، به رویترز گفت: «سه نفر جان خود را از دست دادند، چرا؟ برای چه؟ چون پوتین دیوانه شده است».

فرماندار شهر نیکوپول، والنتین رزنیچنکو گفته که در جنوب اوکراین، بیش از 50 موشک گراد روسیه به این شهر در حاشیه رودخانه دنیپرو اصابت کرد و دو نفر را که در زیر آوار یافت شدند، کشتند.

مسکو که این تهاجم را یک «عملیات نظامی ویژه» برای غیرنظامی کردن و «نازی زدایی» از کشور همسایه‌اش می‌خواند، ادعا می کند از سلاح‌های با دقت بالا برای تخریب زیرساخت‌های نظامی اوکراین و حفاظت از امنیت خود استفاده می‌کند. این کشور بارها هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده است. از سوی دیگر، کیف و غرب می گویند که این جنگ تلاشی بی دلیل برای تسخیر کشوری است که با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 از حاکمیت مسکو رهایی یافت.

GettyImages-1239968011-640x360

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به واحدهای نظامی دستور داده تا عملیات خود را برای جلوگیری از حملات اوکراین به شرق اوکراین و سایر مناطق تحت کنترل روسیه تشدید کنند -جایی که به ادعای او کیف می‌تواند به زیرساخت‌های غیرنظامی یا ساکنان آن ضربه بزند.

به نظر می‌رسد اظهارات او پاسخی مستقیم به آنچه کیف می‌گوید مجموعه‌ای از حملات موفقیت‌آمیز است که به 30 مرکز لجستیکی و مهمات روسیه با استفاده از چندین سامانه موشک پرتاب چندگانه که اخیراً توسط غرب عرضه شده است، انجام شده است. سخنگوی وزارت دفاع اوکراین روز جمعه گفته بود این حملات باعث خرابی خطوط تدارکاتی روسیه شده و توانایی تهاجمی روسیه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

2DJZMYHDTFIT7EBUBMCSKBBA2E