وزارت نفت به تولید بنزین بی کیفیت اعتراف کرد؛

انتشار آمار گمرک از صادرات بنزین ارزان، برای وزارت نفت دردسر شد؛ این وزارتخانه به ناچار بیانیه صادر کرد اما در همین بیانیه، به تولید بنزین بی کیفیت اعتراف و اعلام کرد که صادرات بنزین ارزان ۲۷ سنتی مربوط به بنزین غیراستانداردی ست که پالایشگاه های کوچک مقیاس خصوصی تولید می کنند؛ تولیداتی که به دلیل کیفیت پایین و نداشتن استانداردهای لازم، به قیمت ارزون‌تر، به کشورهایی صادر شد که به استاندارد سوخت اهمیتی نمی دهند. این بیانیه با ابهامات زیادی روبرو ست؛ از جمله آنکه مجوز تولید و صادرات برای این پالایشگاه‌ها چگونه صادر شده است؟ صادراتی که صورت گرفته اما وزارت صمت هم زیر بار مجاز بودن آن نرفته و اعلام کرده که مجوزی برای آن صادر نکرده است.

پرواز برجامی به سوی وین؛

سرانجام پس از چندماه توقف مذاکرات رفع تحریم ها در وین، طرفین برجامی ساعاتی پیش عازم وین شدند تا این مذاکرات را از سر گیرند. هیئت ایرانی به ریاست علی باقری امشب به وین می رود و قرار است در پایتخت اتریش، بر سر بسته پیشنهادی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بازگشت کامل به برجام، مذاکره شود.

عراق بر لبه بحرانی تمام عیار؛

طرفداران جریان صدر که برای دومین بار متوالی در چهار روز اخیر، به منطقه سبز بغداد هجوم برده و پارلمان را تصرف کردند، فرمان عقب نشینی و تخلیه پارلمان را از مقتدا صدر دریافت کرده اند. به نظر می رسد مقتدا صدر فعلا عقب نشسته تا در روزها و شبهای منتهی به عاشورا، معادلات آنگونه که خشونت بار پیش بینی می شد، پیچیده نشود. بن‌بست سیاسی ده ماهه عراق، این کشور را بر لبه بحرانی تمام عیار قرار داده که برخی از آن به عنوان جنگ برادران شیعه یاد می کنند.