به گزارش اکوایران به نقل از فوربز، فیلم آواتار: راه آب ساخته جیمز کامرون در شب سال نو ۱۸ میلیون دلار در سینماهای آمریکا به دست آورد. با ۱.۳۷ میلیارد دلار فروش در سراسر جهان، این سومین هفته اکران دنباله مورد انتظار فیلم آواتار است. در طول جمعه و شنبه، این فیلم تا جمعه و شنبه با ۳۱ میلیون دلار فروش رکورد زد.

در بازار داخلی، آواتار: راه آب 24.4 میلیون دلار در روز جمعه و 18 میلیون دلار در شنبه کسب کرد که مجموع فروش داخلی آن را به 400 میلیون دلار رساند.

در همین بازه دو روزه، انیمیشن گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو 11.16 میلیون دلار در آمریکا به دست آورد. فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد نیز با 3.12 میلیون دلار در رتبه بعد قرار گرفت. فیلم بیوگرافی ویتنی هیوستون و فیلم بابِل نیز به ترتیب 2.68 میلیون دلار و  1.67 میلیون دلار فروش داشتند.

بعد از کسب ۱۸۶ میلیون دلار دیگر در سینماهای جهانی، اکنون دنباله فیلم علمی تخیلی آواتار با پشت سر گذاشتن فروش ۱.۳۴ میلیارد دلاری فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت دوم، پانزدهمین فیلم پرفروش تمام دوران است.

بعد از آمریکا، بزرگ‌ترین بازار فروش این فیلم با ۱۵۲.۸ میلیون دلار، چین است.

جیمز کامرون تخمین می‌زند این فیلم (که طبق گزارش‌ها تولید آن 400 میلیون دلار هزینه داشت) باید سومین فیلم پرفروش تاریخ شود تا از لحاظ مالی به صرفه باشد. به این منظور، فیلم آواتار: راه آب باید با کسب حدود ۲ میلیارد دلار، بین فیلم‌های تایتانیک و جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد قرار بگیرد.

نقدهای دنباله فیلم آواتار به کارگردانی جیمز کامرون با امتیاز 92 درصد تماشاگران در سایت راتن تمیتوز مثبت بود، اگرچه منتقدان سایت به این فیلم 77 درصد امتیاز داده‌اند. سایر منتقدان و مخاطبان نیز در سایت متاکریتیک به فیلم آواتار: راه آب به ترتیب امتیازهای ۶۷ (از ۱۰۰) و ۷.۴ (از ۱۰) دادند. فیلم تاپ‌گان: موریک همچنان پرفروش‌ترین فیلم اکران شده در سال 2022 بوده که از آن آغاز اکران تا کنون 1.48 میلیارد دلار در سطح جهان فروش داشته است.