به گزارش اکوایران، در حالی که طلا کار خود را در اولین روز از ماه مارس به دلیل تنش های بالا در اورپا در قیمت 1943 دلاری به پایان برده بود، روز چهارشنبه به دلیل افزایش نروخ اوراق تا قیمت 1920 دلار کاهش پیدا کرد. این در حالی است که ترس از اختلال در عرضه به دلیل تحریم ها علیه روسیه قیمت پالادیوم را در سقف هفت ماهه خود نگاه داشته است.

تحلیل گران عمدتا عقب نشینی قیمتی روز چهارشنبه طلا را را یک عقب نشینی تکنیکالی با چاشنی نیاز کمتر به پناه گاه های امن می دانند. در حقیقت امروز شاخص های بازارهای سهام روز نسبتا پایدار و صعودی را پشت سر گذاشت.

علاوه بر صعود شاخص های وال استریت افزایش نرخ بهره اوراق خزانه داری آمریکا هم یکی دیگر از عوامل سقوط طلا بود که به دلیل سیگنال جرومی پاول، رییس فدرال رزرو رخ داد. سکان دار فدرال رزرو این سیگنال را به اقتصاد مخابره کرد که علی رغم جنگ اوکراین افزایش نرخ بهره به احتمال زیاد از همین ماه آغاز خواهد شد. علی رغم اینکه جنگ اوکراین می توانست سبب فتح آسان قله 2 هزار دلاری توسط فلز زرد گردد اما، حساسیت بالای طلا به افزایش نرخ بهره سقف صعود طلا را محدود نگه داشته است.

البته روز چهارشنبه تحلیل گران عنوان کردند که ثبت یک سفارش با حجم بسیار بالا سبب افت 20 دلاری قیمت طلا شد که البته مشخص نیست چه کسی و یا چه عاملی پشت این معامله بوده است. با این وجود برخی از تحلیل گران بر این باورند که علی رغم افزایش قریب الوقوع نرخ بهره، جنگ اوکراین می تواند قیمت طلا را بالاتر از چیزی که اکنون هست ببرد.