برخی از معامله گران ارزی باور دارند که احیای توافق هسته ای بیش از هر زمان دیگری ممکن شده است. این گروه در روز یک شنبه با قدرت در موقعیت فروش قرار گرفتند و زمینه ساز تثبیت اسکناس آمریکایی زیر محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان شدند.

به نظر می رسد برخی از معامله گران باور دارند که با آغاز جنگ روسیه و اوکراین،‌ آمریکا از مواضع قبلی خود در برابر ایران کوتاه آمده است و حاضر است که امتیازات بیشتری برای احیای برجام ارایه کند. معامله گران سفر مقامات آمریکایی به ونزوئلا را به عنوان متغیری در نظر گرفته اند که نشان دهنده تلاش اقتصاد اول دنیا برای نزدیک شدن به کشورهای دوست روسیه است. معامله گران باور دارند آمریکا برای فشار به روسیه به ایران نیز نزدیک خواهد شد تا زمینه ورود بیشتر نفت به بازارهای جهانی را فراهم کند.

photo_۲۰۲۲-۰۳-۰۷_۰۹-۲۰-۵۷

با تکیه بر چنین تصوراتی، دلار در روز یک شنبه زیر محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان باقی ماند. در صورت ادامه تثبیت دلار زیر این محدوده،‌ حرکت به سوی مرز ۲۵ هزار تومانی تسریع خواهد شد. با این حال،‌ اگر اسکناس آمریکایی به بالای مرز ۲۶ هزار تومان برگردد،‌ خریدها در بازار بیشتر خواهد شد.

دیگر نشانه ای که کاهشی های بازار را امیدوار می کرد، نزول بهای حواله درهم در روز یک شنبه بود. در کنار این ارزش دلار در شهرهای مرزی نیز تضعیف و از این جهت نیز سیگنال کاهشی به بازار ارسال شد.