پس از افزایش عجیب و غریب سکه امامی در بازار روز پنج شنبه، این فلز گران بها در دو روز ابتدایی هفته جاری در مسیر اصلاح قیمت قرار گرفته است. این فلز گران بها که روز پنج شنبه حدود یک میلیون تومان رشد قیمت را به ثبت رسانده بود، روز شنبه توان شکست محدوده مقاومتی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از خود نشان نداد و افت محدودی را تجربه کرد. روز یک شنبه اصلاح سکه شدیدتر شد و فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پایین رفت. 

با وجود اینکه فلز گران بهای داخلی افت سنگینی را در روز دوم هفته تجربه کرده است، شرایط بنیادی بازار چنین احتمالی را نشان می دهد که ممکن است سکه،‌ کاهش بیشتری را نیز تجربه کند. سکه امامی روز یک شنبه بالای ۱۲ درصد حباب داشت و بین ارزش ذاتی این فلز گران بها و قیمت بازار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت قابل مشاهده بود. 

در شرایط حبابی و برگشت وضعیت نزولی به بازار دلار می توان احتمال افت بیشتر قیمت سکه را مطرح کرد. با این حال، فلز گران بهای داخلی بدون از دست دادن محدوده حمایتی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با فروش های قابل توجه مواجه نخواهد شد و در صورت از دست دادن محدوده یاد شده،‌ نقطه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را می تواند به عنوان  اتکای قوی تری در برابر نیروهای نزولی بازار در نظر داشته باشد. 

photo_۲۰۲۲-۰۷-۰۴_۰۹-۱۴-۵۰