بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که آیا دوره آموزشی که شرکت می‌کنند تا چه حد در پیشرفت کارشان موثر است باید بگویم که یادگیری و کاربردی بودن این دوره‌ها به کیفیت آموزشی که ارائه می‌دهند بستگی دارد. اگر محتوای دوره آموزشی بتواند خرید و فروش ارز دیجیتال را برای شما واضح و روشن توضیح دهد به طوری که بتوانید آن را عملی اجرا بکنید بنابراین پیشرفت خوبی خواهید داشت اما اگر این موارد در طول دوره آموزشی اتفاق نیفتد مطمئنا پیشرفت نخواهید کرد.

نکته مهمی که وجود دارد این است که بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که می‌توانند با دوره آموزشی مسیر کسب سود شما را تضمین کنند. این افراد قصد کلاهبرداری از دوره‌های آموزشی را دارند چرا که ممکن است شما دوره آموزشی را ببینید اما روند بازار نزولی باشد، در این شرایط شما نمی‌توانید کاری بکنید. حتی ممکن است در این وضعیت ضرر هم داشته باشید. یک دوره آموزشی خوب باید به شما این مسئله را گوشزد کند و مهارت‌هایی برای مدیریت ضرر در وضعیت نزولی بازار آموزش دهد.

یک مدرس دوره آموزشی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک مدرس دوره آموزشی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از ویژگی‌های یک مدرس دوره آموزشی این است که خود او در این کار تجربه داشته باشد چرا که مباحث تئوری صرفاً تا حدودی می‌تواند دانش او را منتقل کند. اما اینکه مدرس تجربیاتش را که طی سال‌ها و با آزمایش و خطا به دست آورده است به شما بگوید شما دیدگاه بهتری نسبت به این معاملات کسب می‌کنید و می‌توانید اشتباهات افراد دیگر را تکرار نکنید.

یک مدرس خوب باید بتواند زمانی را که شما نیاز است تا مباحث مختلف حوزه ارز دیجیتال را یاد بگیرید کاهش دهد اما نه به صورتی که به دوره آموزشی لطمه بزند. باید به طوری محتوای آموزشی را زمان بندی کند که در زمان شما برای یادگیری مباحث ارز دیجیتال صرفه جویی شود.

مدرسان می‌توانند شما را برای شبکه سازی و آشنایی و ارتباط با دیگر افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند آماده کنند. شبکه سازی یکی از مهارت‌های مهم در حوزه ارز دیجیتال است. یک مدرس کارکشته باید در محتوای آموزشی خود آن را بگنجاند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مدرس حوزه ارز دیجیتال این است که بتواند از وضعیت فعلی بازار نکته‌ای برای آموزش به داوطلبان پیدا کند و آن را به شما انتقال دهد. این یک نکته تجربی و در عین حال واقعی است که شما می‌توانید آن را در لحظه حس کنید.

اگر در حوزه ارز دیجیتال کمی مطالعه کرده باشید قطعاً چشمتان به نام‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال خورده است. این تحلیل‌ها از تحلیل‌های مهم حوزه اقتصاد هستند و یک مدرس خوب باید بتواند بسیار عالی آن را به شما یاد دهد به طوری که بتوانید به صورت کاربردی در سرمایه گذاری خود از آن استفاده کنید.

ویژگی مهم دیگر مدرس خوب این است که علم به روزی داشته باشد چرا که تغییرات در دنیای تکنولوژی به سرعت تفاوت می‌افتد و درمواقعی مباحث قدیمی دیگر کار ساز نیست بنابراین باید به دانش روز اکتفا کرد.

چه کسانی برای ساختن دوره آموزشی مناسب نیستند؟

چه کسانی برای ساختن دوره آموزشی مناسب نیستند؟

بعضی افراد برای تهیه دوره آموزشی، افراد مناسبی نیستند. آنهایی که اهداف و انگیزه‌های غیرقابل قبولی برای این کار دارند و همین باعث می‌شود که خروجی کار آنها مناسب نباشد.

یکی از گروه‌هایی که نباید سمت تولید دوره‌های آموزشی برود افرادی هستند که در این حوزه اطلاعات کمی دارند و دوره را با کیفیت پایین تولید می‌کنند. این کار باعث می‌شود که افراد به اشتباه بیافتند، هزینه‌های سنگین کنند و از کسب سود عقب بیفتند.

گروه دیگر افرادی هستند که صرفاً اهداف مادی دارند و برای کمک کردن به دیگر افراد هیچ انگیزه‌ای ندارند. انگیزه مادی به تنهایی باعث می‌شود که دوره با کیفیت پایین و هزینه بالا فروخته شود و افراد آن چیزی که انتظار داشتند را آموزش نبینند و هزینه زیادی را متحمل شوند.

گروه دیگری از افراد هستند که برای فروش بیشتر وعده‌های غیر قابل دستیابی می‌دهند. این افراد با دروغ و ریاکاری قصد جذب مشتری دارند اما وقتی افراد، دوره‌های آنها را ثبت نام کردند در دوره دانش زیادی برای ارائه کردن ندارند.

برای آشنایی بیشتر با انواع اشتباهات در ساخت دوره آموزشی، اینجا کلیک کنید.

چرا دوره های آموزشی به شدت زیاد شده است؟

با وجود آمدن اینترنت و دسترسی راحت‌تر مردم به دوره های آموزشی بسیاری از افراد به فکر ساختن دوره آموزشی می‌افتند و این باعث شده است که دوره‌های آموزشی نه تنها در حوزه ارز دیجیتال بلکه در اکثر حوزه‌ها زیاد شوند و کیفیت قابل قبولی نداشته باشند. معمولاً دوره‌هایی که حضوری شکل می‌گیرند کیفیت بیشتری دارند و شما در ارتباط متقابل با مدرس هستید.

حتی می‌توانید سوالات، پیشنهادات و ایده‌های خود را درباره حوزه مد نظر مطرح کنید و سریعاً تعامل کنید. در دوره‌های حضوری شما می‌توانید به صورت عملی با دیگر افراد به تمرین بپردازید و این باعث یادگیری بهتر شما می‌شود. اما دوره‌های آنلاین و دوره‌هایی که در سطح اینترنت فروخته می‌شود این امکانات را ندارند و شاید کیفیت پایین تری نسبت به دوره‌های حضوری داشته باشند. بنابراین به هرکس برای خرید دوره اعتماد نکنید چرا که ممکن است صرفاً به دلیل داشتن اینترنت، قصد تولید و فروش دوره آموزشی را کرده باشد و برای شما آورده‌ای نداشته باشد.

جمع بندی

تولید دوره آموزشی باید توسط افرادی که در حوزه مورد نظر دانش و تجربه کافی دارند، صورت گیرد. منابع در اختیار اکثر افراد است اما اینکه مدرسی توانایی انتقال آنها را به شاگران داشته باشد و خود او در آن حوزه فعالیت کند و تجربه‌های زیادی داشته باشد باعث می‌شود که دوره‌های پرباری را تولید کند.

برای خرید دوره لطفا به هر کسی اعتماد نکنید و درباره آن فرد و دانش و تجربه‌ای که دارد حتما اطلاعاتی کسب کنید. اگر هم قصد تولید دوره آموزشی دارد حتما دانش خود را به روز کنید و سعی نکنید صرفا به اهداف مادی بیاندیشید. کمک به افرادی که همکار شما هستند باعث می‌شود مردم به شما اعتماد کنند و در دوره‌ها و فعالیت‌های دیگر شما حضور داشته باشند.