جنس بدنه تابلوهای برق معمولا از فولاد است؛ زیرا باید توانایی محافظت از قطعات به کار رفته در داخل تابلو را داشته باشند. توجه داشته باشید که ورق‌های فولادی به کار رفته در ساخت بدنه، در مدل‌های نورد سرد و نورد گرم دسته‌بندی می‌شوند که مدل‌های نورد سرد به دلیل نرم‌تر بودن، برای تولید جعبه برق مناسب‌تر است.

ابتدا برای ساخت تابلو برق با استفاده از دستگاه برش آهن و فولاد، باید طرح مورد نظر را بر روی کامپیوتر طراحی کنید. سپس با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی، فایل طرح را به دستگاه برش لیزر ارسال می‌کنید.

در دستگاه برش لیزر، پرتو لیزر به صورت دقیق و با سرعت بسیار بالا روی شیت فلزی یا پلاستیکی که برای تابلو برق استفاده می‌شود، حرکت می‌کند و برش می‌دهد. با استفاده از برش لیزر، می‌توانید انواع حروف و نمادها را به دقت بالا و با سرعت بسیار زیاد برش داده و در نتیجه تابلوی برقی با کیفیت عالی تولید کنید.

در نهایت، بعد از اتمام برش‌های لیزری، تابلو برق را با موادی مانند رنگ، روکش و پوشش‌های محافظتی می‌توان تکمیل کرد. در نتیجه، ساخت تابلو برق با استفاده از دستگاه برش لیزر، بهترین روش برای تولید تابلو برق با کیفیت بالا، دوام بالا و طراحی زیبا است. همچنین، تابلو برق باعث بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها، افزایش امنیت و ایجاد محیطی مدرن و شیک می‌شود.

در ادامه مقاله با مزایای برش تابلو برق با دستگاه لیزر و همچنین مزایای استفاده از تابلو برق در مصارف مختلف آشنا می شویم.

مزایای استفاده از برش لیزر در ساخت تابلو برق

با توجه به قیمت دستگاه برش لیزر که بالا است اما دارای ویژگی‌هایی است که برای ساخت تابلو برق بسیار مفید است. به طور مثال، با استفاده از دستگاه برش لیزر، می‌توانید برش‌های با عمق مختلفی را انجام دهید. همچنین، دستگاه برش لیزر دارای دقت بسیار بالایی است و می‌توانید حتی جزئیات بسیار کوچک را هم برش دهید.

از مزایای استفاده از خدمات برش لیزر در تولید تابلو برق می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قدرت برش لیزر

  • سرعت

  • کیفیت و وضوح برش

  • فرکانس برش

کاربرد تابلو برق در صنایع

کاربرد تابلو برق در صنایع

جعبه تابلو برق علاوه بر مصرف عمومی در کلیه  ساختمان‌ها، کاربرد گسترده‌ای در موارد زیر دارد:

  • صنایع شیمیایی صنعتی

  • حفاظت از محیط‌ زیست

  • سیستم قدرت

  • سیستم متالورژی

  • صنعت برق هسته‌ای

  • نظارت بر ایمنی آتش‌سوزی

  • صنعت حمل‌ونقل

مزایای استفاده از تابلو برق

مزایای استفاده از تابلو برق

اتصالی برق در ساختمان‌ها در زمان‌های گذشته بسیار زیاد بود، اما با ساخت تابلو برق با برش لیزر و یا روش‌های دیگر میزان اتصالی برق بسیار کاهش یافت. تابلو برق سبب برق کشی صحیح و منظم تمامی ساختمان‌ها می‌شود.

استفاده از تابلو برق دارای مزایای زیادی است که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم:

امنیت بیشتر

استفاده از تابلو برق، امنیت سیستم‌های الکتریکی را بهبود می‌بخشد. تابلو برق به عنوان یک نقطه کنترل مرکزی برای سیستم‌های برقی استفاده می‌شود و به راحتی قابل نظارت و کنترل است.

کاهش خطرات

استفاده از تابلو برق، خطرات برقی را به حداقل می‌رساند. با استفاده از تابلو برق، امکان کاهش ولتاژ و جریان، قطع و وصل خطوط برق و همچنین جلوگیری از اتصالات غیر قابل قبول ایجاد می‌شود.

صرفه جویی در هزینه‌ها

تابلو برق به عنوان یک نقطه کنترل مرکزی، اجازه می‌دهد تا مصرف برق کنترل شده و بهینه شود. همچنین، با کاهش خطرات و جلوگیری از خرابی‌ها، هزینه‌های تعمیر و نگهداری نیز کاهش می‌یابد.

طراحی سفارشی

تابلو برق قابل طراحی و سفارشی سازی است. شما می‌توانید طرح و شکل تابلو برق را به دلخواه خود تغییر دهید تا با سبک و نوع فعالیت شما هماهنگ شود.

دقت بیشتر

تابلو برق دارای دقت بسیار بالایی است. برش و تولید تابلو برق با استفاده از دستگاه‌های لیزر، با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود.

نمایشگر اطلاعات

تابلو برق، به عنوان یک نمایشگر اطلاعات، قابلیت نمایش مجموعه‌ای از اطلاعات را داراست. می‌توانید به راحتی اطلاعات مورد نیاز را روی تابلو برق قرار داده و به صورت ثابت یا متحرک نمایش دهید. این قابلیت برای نمایش اطلاعات مهم و ضروری بسیار مفید است.

افزایش ظرفیت تولید

با استفاده از تابلو برق، می‌توانید ظرفیت تولید خود را بهبود بخشید. به عنوان مثال، با استفاده از یک تابلو برق، می‌توانید فرایند تولید را به‌صورت خودکار کنترل کنید و بدون نیاز به حضور اپراتور، فرایند تولید را ادامه دهید.

کارایی بالا

استفاده از تابلو برق، کارایی و بهره‌وری را بالا می‌برد. با استفاده از تابلو برق، می‌توانید کارها را به صورت خودکار و با دقت بیشتری انجام دهید. همچنین، با استفاده از تابلو برق، می‌توانید فرایند کنترل و مانیتورینگ را به صورت بیشتری بهبود بخشید.

افزایش ایمنی

تابلو برق، به عنوان یک نقطه کنترل مرکزی، می‌تواند ایمنی و سلامت کارکنان را بهبود بخشد. با کنترل دقیق فرایندهای تولید و استفاده از تابلو برق برای نمایش اطلاعات مربوط به ایمنی، می‌توانید به کاهش تصادفات و حوادث کاری بپردازید.

طراحی زیبا

تابلو برق، به دلیل دقت بالا در برش و پوشش سطح، طراحی زیبا و شیکی دارد. این امر می‌تواند به بهبود ظاهر کارخانه، ساختمان یا مکان دیگری که تابلو برق قرار دارد، کمک کند.

دوام بالا

تابلو برق با استفاده از دستگاه برش لیزر، با کیفیت بالا و دوام بالایی تولید می‌شود. این باعث می‌شود که تابلو برق برای مدت طولانی قابل استفاده باشد و نیاز به تعویض و تعمیر کمتری داشته باشید.

امکان اتصال به شبکه

تابلو برق، می‌تواند به شبکه اتصال داده شود و از راه دور کنترل شود. این باعث می‌شود که تابلو برق را بدون نیاز به حضور فردی کنترل کنید و به راحتی تنظیمات و تغییرات مورد نیاز را انجام دهید.

شرکت روتک ارائه دهنده انواع دستگاه برش و حک لیزری، دستگاه جوش لیزری و قطعات یدکی لیزر برای استفاده در صنایع مختلف است؛ برای اطلاع از قیمت دستگاه جوش لیزر و سایر دستگاه ها و همچنین مشاوره رایگان می توانید با شماره شرکت 02148000090 تماس بگیرید.