به گزارش اکوایران، از ابتدای روی کار آمدن علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران اخبار و حواشی زیادی پیرامون شهرداری و آقای شهردار منتشر شد، از غیرقانونی بودن انتصاب شهردار به این سمت تا صدور حکم دستیار ویژه شهردار برای داماد.

این حواشی بوجود آمده باعث شد تا رسانه‌های شهرداری به اخبار بازدید‌های شهردار با مسئولان نهادهای مختلف کمتر بپردازند، اما اخباری که گاهی از سوی میزبانان و میهمانان شهردار منتشر می‌شود، مشخص می‌کند که آقای شهردار چه وعده‌های‌ بزرگی‌ به دیگران داده است.

یکی از این دیدارها و وعده‌های شهردار تهران در دیداری با مدیران شهری قم اتفاق افتاده است که جزییات این دیدار در رسانه‌های شهرداری تهران بازتابی نداشت اما سایت شورای این شهر خبر را منتشر کرد و مدیران شهری تهران را مجبور به پاسخگویی کرد. در روزهایی که تهران با بحران واگن دست‌وپنجه نرم می‌کند، آقای شهردار  قول داد ۲ رام قطار متروی تهران را امانت به شهر قم بدهد، جالب است که اعضای شورای شهر تهران از این موضوع اطلاع نداشتند و شهردار تهران هم اعلام کرد این واگذاری به صورت امانت است و در صورت واگذاری کامل نیاز به مجوز شورای شهر است.

بازدید از زندان فشافویه توسط علیرضا زاکانی نیز که باز هم خبرش از سوی اداره کل زندان‌های استان تهران منتشر شده است نشان دهنده وعده‌های نشدنی  شهردار تهران است، زاکانی در این بازدید ضمن تأکید بر حمایت شهرداری تهران از خانواده‌های زندانیان، از احداث ایستگاه مترو و ایجاد فرهنگسرا و ایستگاه آتش‌نشانی برای این مجموعه خبر داده است.

این وعده ها در حالی مطرح شده است که برای احداث حد فاصل ایستگاه کهریزک تا ندامتگاه فشافویه که معادل ۳۲ کیلومتر است شهرداری تهران نزدیک به ۴۴ هزار میلیارد بودجه نیاز دارد و نزدیک به ده سال این کار زمان‌ می‌برد، وعده‌ای که به نظر می رسد اگر اراده‌ای برای تحقق آن باشد، زندانیان ده سال آینده این ندامتگاه و خانواده‌های آنها از آن بهره ببرند این درحالی است که درخواست مسئولان ندامتگاه فشافویه را شهردار می توانست با وعده اتوبوس محقق کند اما شاید به آن میزانی که ایجاد خط مترو در فضای عمومی سر وصدا ایجاد می کند خرید چند دستگاه اتوبوس ایجاد نکند.