یکی از تصاویر منتشرشده از مذاکرات احیای برجام در وین میخائیل اولیانوف و راب مالی، نمایندگان روسیه و ایالات متحده، را نشان می‌دهد که در این‌باره به رایزنی مشغولند در حالی که جای نماینده ایران خالی است. این تصویر باعث بروز واکنش های زیادی بین کاربران ایرانی شد اما چهره‌هایی مانند رسول موسوی مذاکره کننده ارشد ایرانی اعلام کردند که چنین مذاکراتی در تمام سال‌های گذشته برقرار بوده و بارها ایران هم با یکی یا چند طرف مذاکره گفت‌وگوهایی داشته که طرف‌های دیگر در آن حضور نداشته‌اند.

ماموریت مفید اما ناموفق

پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ هم حاشیه‌های زیادی داشت. روز پنجشنبه سخنگوی فضایی وزارت دفاع اعلام کرد ماهواره‌بر «سیمرغ» سه محموله تحقیقاتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرده است.  در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این خبر گفته «واشنگتن کماکان از توسعه ماهواره‌برها توسط ایران که موجب نگرانی‌های خاص منع اشاعه‌ای هستند نگران است». او در عین حال گفته «ما به مذاکرات وین پایبندیم». از طرفی آلمان و فرانسه هم اعلام نگرانی کردند مخصوصا فرانسه که پرتاب ماهواره‌بر را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل دانستند اما سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ اعلام کرد که در هیچ قطعنامه‌ای درباره پرتاب ماهواره‌بر محدودیتی برای ایران ایجاد نشده است. موفقیت یا عدم موفقیت این پرتاب هم موضوع دیگری بود که محل مناقشه قرار داشت.

اندکی باد می‌رسد

 کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام کرده که چون از امروز باد می‌آید، محدودیت‌ها را برمی‌داریم.  سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خبر داده: «با ورود سامانه بارشی جدید و آغاز وزش باد از عصر شنبه، محدودیت‌های ابلاغی از سوی کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت امروز یازدهم دی ماه به پایان می‌‌رسد.»