در کنار این خبرها، ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس از بازی‌های آسیایی و عدم موافقت با درخواست مجوز حرفه‌ای باشگاه گلگهر سیرجان به هواداران این تیم‌ها شوک عجیبی وارد کرد. در بیرون مرزها هم خبرهای مختلفی می رسد از رکوردشکنی دوباره تعداد مبتلاها به کرونا گرفته تا درگیری در شهرهای قزاقستان بین مردم و نیروهای‌ امنیتی.

درگیری‌ها در آلماتی بزرگترین شهر قزاقستان و بسیاری دیگر از شهرهای این کشور بین معترضان و نیروهای امنیتی که حالا نیروهای روسیه را هم در کنار خود دارند، ادامه دارد. ماجرا از جایی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت قیمت سوخت را دوبرابر کند. حالا دولتی‌ها معترضان را تروریست و عامل غرب می دانند و معترضان دولت را متهم به سوءاستفاده از منابع عمومی و اعمال خشونت می‌کنند. از یک طرف نیروهای روسیه تحت عنوان اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی به کمک دولت قزاقستان رفته اند و از طرفی غرب درباره این حضور هشدار می‌دهد و می‌گوید که روسیه نباید به این بهانه به دنبال تسلط بر نهادهای این کشور باشد. 

خبرهای خوب از وین

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان جمعه در توئیتی درباره فضای حاکم بر مذاکرات در وین بین ایران و گروه ۱+۴ نوشت: «مذاکرات وین در مسیر طبیعی و خوب جریان دارد. ابتکارات طرف ایرانی این فضا را رقم زده است.  اکنون این طرف غربی است که باید نشان دهد، آیا حسن نیت و اراده جدی برای توافق خوب دارد.«

همتای فرانسوی امیرعبدالهیان هم روند مذاکرات را سازنده خوانده است. اظهارنظرهای مشابهی هم طی روزهای گذشته از سایر مقامات کشورهای حاضر در مذاکرات برجامی شنیده شده است.

بیانیه ایران در سالگرد فاجعه

وزارت امور خارجه ایران در آستانه دومین سالگرد سانحه هواپیمای اوکراینی اعلام کرد: «ایران به رغم اقدامات خلاف قانون برخی کشور‌های خاص که در حال تلاش برای سوءاستفاده از این واقعه دردناک و آلام بازماندگان در راستای اغراض سیاسی خود می‌باشند، بار دیگر تاکید میکند همچنان آمادگی دارد تا با هر یک از کشور‌های مرتبط به صورت دوجانبه در خصوص اقدامات صورت گرفته بر اساس حسن نیت، احترام به حاکمیت کشور‌ها و قوانین داخلی و تعهدات بین‌المللی دولت ها، بر اساس دستور کار موافقت شده، مذاکره نماید.»

حذف قرمز و آبی 

کمیته مستقل کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به لغو مجوز حضور سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان (هر سه باشگاه از ایران) به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای مطابق بند‌های ۱۴.۴ و ۱۴.۵ اساسنامه صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها گرفته است. کمیته مستقل کنترل AFC اعلام کرده که این سه باشگاه نتوانسته‌اند معیارهای ضروری (مطابق بند‌های ۳.۱ و ۳.۲ اساسنامه صدور مجوز برای باشگاه در AFC) را فراهم کنند و مطابق آن نباید اجازه ورود به لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ را داشته باشند.  به علاوه این کمیته اعلام کرده که مدارک اضافی ارائه شده از سوی باشگاه گل گهرسیرجان را هم رد کرده است. پرونده این سه باشگاه به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال برای بررسی و اقدام ارجاع داده شد./