الجی با دنیای موبایل‌ها خداحافظی کرد.

مدت زیادی است که بخش موبایل کمپانی ال جی زیان ده بود و همین موضوع باعث شد تا این کمپانی در یک سال اخیر به طور جدی به فکر خروج از این بازار باشد.

بنابر گزارش این شرکت در فصل چهارم سال ۲۰۲۰ فروش موبایل‌های الجی با افزایشی ۵ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل رو به رو شده بود با این حال این میزان نسبت به سه ماهه سوم افتی ۹.۲ درصدی را نشان می‌دهد و شرکت را با زیان ۷۵۰ میلیون دلاری رو به رو کرده بود.

مدیران این شرکت پاندمی کرونا و کاهش تقاضا را به عنوان یکی از دلایل افت و زیان بخش موبایل مطرح کرده بودند و امیدوار بودند که امسال با فراگیر شدن فناوری G۵ تقاضا برای موبایل‌های این شرکت مجددا افزایش یابد اما در واقعیت این اتفاق رخ نداد تا در نهایت در ۵  آپریل این کمپانی به طور رسمی با بازار جذاب موبایل خداحافظی کند، تصمیمی که می‌تواند به ضرر نوآوری منجر شود چرا که این کمپانی کره ای سابقه ساخت موبایل های سنت شکن مانند وینگ را داشته و بسیاری انتظار داشتند تا از اولین موبایل رول شدنی هم رونمایی کند. البته الجی اعلام کرده که برای جلب راضیت مشتریان خود اپدیت اندروید ۱۱ را متوقف نخواهد کرد.

هرچه که هست دیگر شاهد حضور این کمپانی در بازار موبایل نخواهیم بود، شرکتی که در آغاز سال ۲۰۱۰ رتبه یازدهم را در بین بیشترین موبایل‌های فروش رفته در اختیار داشت و در اوایل سال ۲۰۱۷ توانست تا حدود ۴ درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص دهد و به رتبه چهارم این لیست برسد اما بعد از آن تا ماه دسامبر سال گذشته این سهم به ۱.۷ درصد کاهش یافت  البته این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده است که این تصمیم به آن‌ها کمک می‌کند تا منابع خود را برای رشد حوزه‌هایی مانند قطعات خودروهای برقی، لوازم هوشمند خانگی و هوش مصنوعی به کار گیرد تا رقابت قدرتمندانه تری در سایر کسب و کارهایش داشته باشد.