آدینه اسفندیاری

آدینه اسفندیاری

آخرین مطالب آدینه اسفندیاری

۲۱:۴۰
آخرین روز کاری هفته در حالی به پایان رسید که بورس یک هفته تماما سرخ را رقم زد. امروز ششمین روز متوالی خروج پول با ثبت عدد 792 میلیارد تومان بود. اما بعد از چهار روز ورودی صندوق‌های درامد ثابت نیز منفی شد.
۱۳:۲۷
بورس چهارمین روز هفته را قرمز تمام کرد. با تداوم دامنه نوسان یک درصدی، اکثر نمادها در صف فروش قفل بودند و انگار با یک بازار نیمه تعطیل روبرو بودیم.
۱۱:۲۷
بورس تهران این هفته در قرمزپوشی هتریک کرد. امروز بازار نسبت به روز قبل با فشار فروش بیشتری مواجه شد. کارشناسان معتقدند اظهارات مقامات و افزایش احتمال حمله زمینی اسرائیل به لبنان از عوامل اصلی تشدید این فشار فروش بود
۱۵:۳۲
در جریان معاملات روز جاری، بازار، واکنش کمتری به رویدادهای نظامی و سیاسی نشان داد. با کاهش فشار فروش، جو منفی روز گذشته از‌بین‌رفت و بازار به سمت ثبات حرکت کرد. این شرایط منجر به افزایش حجم معاملات خرد شد.
۱۵:۵۳
خبر حمله اسرائیل و شهادت حسن نصرالله، امروز با واکنش بورس تهران همراه شد. با اینکه دامنه نوسان به مثبت و منفی یک درصد محدود شده بود، با این حال خروج 885 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس گزارش شد.
۱۵:۴۶
هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه، در برنامه «نبض بورس» اظهار داشت: بازار سرمایه طی سه سال اخیر بدترین روزهای خود را پشت سر گذاشته و ریزش‌ها و اصلاحات قیمتی ادامه‌دار بوده است. با تغییر دولت و ارسال سیگنال‌های مثبت از سوی وزارت اقتصاد، سازمان بورس و سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی درباره نرخ نیما، اولین مراحل اعتمادسازی شکل گرفت. این عوامل باعث شده تا سیگنال‌های مثبتی برای ورود پول به بازار سهام مشاهده شود و بخشی از منابع مالی پارک‌شده در صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده‌ها به سمت بازار سهام سرازیر شود.
۰۴:۱۷
مهدی ساسانی کارشناس بازار سرمایه در برنامه «نبض بورس» گفت: بازار سرمایه از اواخر مرداد و به‌ویژه از اوایل شهریور بهبود قابل توجهی را تجربه کرده است. با مدیریت بهتر تابلو معاملات و افزایش اعتماد به بازار، قیمت‌ها به تدریج بین ۱۰ تا ۴۰ درصد رشد داشته‌اند. با این حال، بازار نمی‌تواند به‌طور مداوم صعودی باشد و نیاز به حجم معاملات و دست به دست شدن سهام برای هضم این رشد دارد.
۱۲:۴۷
هفته اول مهر با سبزی بورس به پایان رسید.
۱۳:۰۲
شاخص کل بورس برای سومین روز متوالی مثبت شد و با رشدی حدود ۳۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد. شاخص هم‌وزن نیز افزایش ۱.۴۴ درصدی را ثبت کرد.
۰۵:۲۰
حجت‌الله صیدی، رئیس جدید سازمان بورس، در نشست معارفه خود برای تصدی ریاست این سازمان، بر اهمیت حاکمیت شرکتی تأکید کرد و گفت: «حاکمیت شرکتی باید از حالت تشریفاتی خارج شده و به یک نظام واقعی و منظم تبدیل شود، زیرا عدم رعایت آن به زیان همه منجر خواهد شد.»

پربازدیدهای آدینه اسفندیاری