به گزارش اکوایران، مسقط، پایتخت عمان به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و میراث فرهنگی در جهان شناخته می‌شود. این شهر توسعه بزرگی را طی سال‌های اخیر تجربه کرده است.

مسقط توانسته خودش را به‌عنوان یک شهر زنده و پرتکاپو در منطقه خاورمیانه معرفی کند و به این ترتیب تلاش دارد با شهرهای بزرگی مثل دوبی، به رقابت بپردازد.

دوبی در امارات متحده عربی، بیشتر با برج‌های بلند و آسمان‌خراش‌هایش شناخته می‌شود در حالی‌که مسقط چهره‌ای کاملا سنتی و قدیمی دارد و تلاش می‌کند این ظاهر سنتی و محلی را حفظ کند.

با این حال، دولت در عمان تلاش دارد سیاست‌های غیرنفتی را در این کشور فعال کند و یکی از آن‌ها، مدرنیزه کردنِ مسقط، پایتخت این کشور است، اتفاقی که می‌تواند با مقاومت مردم محلی در این کشور همراه شود.

تجربه فرهنگ عربی در مسقط کاملا متفاوت از سایر شهرهای عربی در منطقه خاورمیانه است. این مسئله به تنهایی می‌تواند به مسقط در مقابل دوبی، مزیت و برتری ببخشد.

از طرف دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهد هزینه‌های زندگی در مسقط نسبت به شهری نظیر دوبی، بسیار پایین‌تر است و همین مسئله می‌تواند به امری جذاب برای گردشگران و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شود. در حال حاضر، مسقط به‌عنوان یکی از مقاصد جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی شناخته می‌شود.

انتظار می‌رود مسقط به مرور به یکی از اصلی‌ترین بازیگران در منطقه خاورمیانه تبدیل شود. این شهر، می‌تواند سرمایه‌های بسیاری را از خارج از مرز عمان به خود جذب کند و بستری برای پیشرفت زیرساخت‌ها فراهم سازد.

در ویدیوی بالا توضیح داده شده که آیا مسقط می‌تواند به یک دوبی دیگر در منطقه تبدیل شود یا خیر؟ همچنین به واکنش مردم عمان نسبت به این قضیه هم پرداخته شده است.