استقلال در لیگ هشتم قهرمان لیگ برتر شد. فصل مهیجی بود. سرنوشت قهرمانی ملی به هفته آخر کشیده شد. در خصوص قهرمانی استقلال حرف و حدیث زیاد بود. آن زمان مصاحبه‌ای از شما با خبرآنلاین منتشر شد که در آن چند جمله وجود داشت که در این سالها به آن جملات ارجاعات زیادی داده شده است. می‌خواهم این جملات را با شما چک کنم که آیا درست هستند یا خیر و دلیلش را بپرسم

مهم‌ترین جمله آن مصاحبه این است که شما گفته‌اید «مقاوم سومی ما در لیگ نهم که با صمد مرفاوی کسب کردیم، از قهرمانی‌های قبلی ما پاک‌تر بود.»

واعظ آشتیانی: تا آن سال استقلال در لیگ برتر تنها یک بار قهرمان شده بود. در لیگ نهم، تمام زمین و زمان دست به دست هم داده بودند که استقلال مقام سیزدهم را کسب کند و بگویند که امثال بنده نمی‌توانند باشگاه‌داری کنند. هرطوری که آن زمان به قضیه نگاه می‌کردید، به این جمع‌بندی می‌رسیدید که چه کسانی پشت پرده هستند؛ از برخی رسانه‌ها گرفته تا به زعم من حتی سازمان لیگ و تا افرادی که در اتاق‌های پنهان جلساتی را برگزار می‌کردند که در استادیوم چه کارهایی را انجام دهند. از بازی‌هایی که در تهران انجام می‌شد، استقلال چه پیروز می‌شد و چه مساوی می‌کرد، از دقیقه اول تعداد مشخصی از افراد دست به توهین می‌زدند. از روز اول و از اولین بازی همین روال برقرار بود. شاید برای شما هم جای تعجب باشد که برای مثال امروز از بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا برسید و فردا همان روز برای تیم شما بازی جام حذفی برگزار کنند.

-عجیبه..

واعظ آشتیانی: بله بسیار عجیب است. کمتر از 24 ساعت از رسیدن تیم استقلال از بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا، دیدار با تیم استیل آذین را برگزار کردند. همه عوامل دست به دست همدیگر داده بود. ما نه کاری به داور داشتیم و نه به بازیکن‌های تیم مقابل.

توقع من از صراحت شما بیش از این حرف‌هاست. جمله‌ «سومی ما در لیگ نهم از قهرمانی‌های قبلی ما پاک‌تر بود» یعنی قبلا پاک نبوده‌ایم..

واعظ آشتیانی: تمام عوامل، زمین و زمان دست به دست همدیگر داده بودند که مقام سیزدهمی لیگ هفتم برای استقلال تکرار شود و در تاریخ باشگاه استقلال، دو بار مقام سیزدهمی نوشته شود.

البته هردوی این موقعیت‌ها هم در غیاب آقای قلعه نوعی بوده است..

واعظ آشتیانی: خوشبختانه استقلال تا هفته‌ها در صدر جدول بود...

جمله دیگری در آن مصاحبه وجود دارد که مصداقی‌تر و جزئی‌تر است. گفته بودید «در هفته آخر لیگ هشتم که ذوب‌آهن از تیم فولاد 4 گل خورد و منجر به قهرمانی استقلال شد، (نام دروازه‌بان ذوب‌آهن/متوجه نشدم) روز بسیار ضعیفی داشت و شنیده‌ام به او پول داده بودند که گل بخورد.»

واعظ آشتیانی: اصلا من چنین حرفی نزده‌ام. هرکس این نقل قول را انجام داده کاملاً اشتباه گفته است.

همین الان هم این حرف روی خروجی خبرآنلاین در سال 92 وجود دارد.

واعظ آشتیانی: به قول خودتان گفته‌ام شنیده‌ام

منظور من هم همین است. شنیده‌ بوده‌اید. خودتان برای این حرف فکت نداشتید..

واعظ آشتیانی: در فوتبال ایران سوء مدیریت باعث شده تا باور کنیم که فوتبال ایران ناپاک است..