به گزارش اکوایران، همه‌گیری کرونا منجر به مرگ جوانان بسیاری شد و در نتیجه سن امید به زندگی را در کشورهای مختلف کاهش داد. اکثر این کشورها بعد از همه‌گیری، دوباره به وضعیت عادی بازگشتند.

در آمریکا، سن امید به زندگی کاهش یافت اما بعد از پایان همه‌گیری کرونا این روند تغییری نداشت و به حالت عادی خود بازنگشت. به این ترتیب آمریکا در حال حاضر از معدود کشورهای ثروتمندی است که امید به زندگی در آن کاهش یافته است.

علاوه بر سن امید به زندگی که به مقوله‌ای قابل توجه در آمریکا تبدیل شده، نرخ مرگ‌ومیر مادران و نوزادان هم از جمله مواردی است که باعث شده جامعه پزشکان به نظام بهداشت و سلامت در آمریکا نقدهایی را وارد کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند نرخ مرگ‌ومیر نوزادان در آمریکا برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته روندی صعودی را در پیش گرفته است. علاوه بر آن، میزان مرگ‌ومیر مادران هم نسبت به سایر کشورهای توسعه‌یافته و ثروتمند، در آمریکا بسیار بالاست. از هر ۱۰۰ هزار مادر، ۳۳ نفر جانشان را از دست می‌دهند. این برای آمریکا که جزو ثروتمندترین کشورهای جهان است، آماری غیرقابل قبول به شمار می‌آید.

اصلی‌ترین مسئله‌ای که در این جریان مورد نقد قرار می‌گیرد، نظام بهداشت و درمان در آمریکاست. بسیاری از تحلیل‌گران می‌گویند در آمریکا «همه» به امکانات و خدمات درمانی دسترسی ندارند. در واقع، امکانات در این کشور به وفور وجود دارد اما برای «همه» در دسترس نیست و همین امر منجر به از دست رفتن جان بسیاری از مادران جوان و نوزادان و همچنین سایر افرادی می‌شود که به این امکانات دسترسی ندارند و دچار بیماری‌های متفاوت می‌شوند.

در این ویدیو به بررسی دلایلی پرداخته شده که افزایش مرگ‌ومیر مادران و نوزادان و همچنین کاهش سن امید به زندگی را در آمریکا به وجود آورده است.