به گزارش اکوایران، ویروس تنفسی که طی روزهای اخیر در چین شایع شده، بسیاری از کودکان را در این کشور راهی بیمارستان کرده است. این ویروس تا کنون منجر به مرگ نشده اما تعداد زیادی را در سنین پایین، روانه بیمارستان‌های چینی کرده است.

بسیاری از افراد با تماشای تصاویر جدید از چین نظیر کودکانی که سرم در دست، روی تخت بیمارستان دراز کشیده‌اند، دوباره روزهای همه‌گیری کرونا را به خاطر آورده‌اند و دچار این نگرانی شده‌اند که شاید ویروس جدیدی شایع شده است.

مقامات چینی اطلاعات شفاف و روشنی درباره ویروس تنفسی شایع در چین منتشر نکرده‌اند اما اصرار دارند که اتفاق نگران‌کننده‌ای نیست و ویروس جدیدی شایع نشده است. آن‌ها می‌گویند در حال حاضر صرفا شاهد شایع شدن ویروس‌هایی هستیم که هر سال در فصل سرما رایج می‌شود.

علاوه بر آن، چین اخیرا محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا را برداشته و به همین دلیل مقامات این کشور می‌گویند کودکان که ایمنی کمتری نسبت به ویروس کرونا داشته‌اند، اکنون بیشتر در معرض بیماری قرار گرفته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی از مقامات چینی درخواست کرده اطلاعات بیشتر و شفاف‌تری را در رابطه با این ویروس در اختیار جامعه جهانی قرار دهد اما در عین‌حال تاکید کرده که به نظر نمی‌رسد جای نگرانی باشد و احتمالا ویروس جدیدی شایع نشده است.

چین تنها کشوری بود که محدودیت‌های کرونایی را ادامه می‌داد. این کشور همان جایی بود که ویروس کرونا نخستین بار از آن شایع شد. نگرانی‌هایی که در حال حاضر شاهد آن هستیم به دلیل همین سابقه‌ای است که این کشور دارد.

در این ویدیو به بررسی اطلاعات موجود درباره ویروس تنفسی شایع‌شده در چین پرداخته‌ایم و توضیح داده‌ایم که باید چه نکاتی را در این شرایط، رعایت کرد.