به گزارش اکوایران، چهار آبان 1402 خبر رسید، دو جودوکار ایرانی از مسابقات پاراآسیایی هانگژو اخراج شدند. امیرجعفری و وحید جدی، دو جودوکاری بودند که با وجود حضور در هانگژو، بدون اینکه مسابقه‌ای بدهند، به ایران برگشته‌اند. در همان مقطع گفته شد، اولی به دلیل دوپینگ و دومی  به دلیل آنکه از سوی مسئولان برگزاری کلاس مبارزه نگرفته، اجازه حضور در مسابقات را نداشته‌اند. به عبارتی نفر دوم( وحید جدی) بینا بوده که به عنوان نابینا به این دوره از بازی‌ها اعزام شده است.

البته پس از مدت کوتاهی سعید سلگی، معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک ایران، علت بازگشت دو جودوکار ایران به کشور را مثبت شدن تست دوپینگ آنها اعلام کرد. اما وحید جدی، نماینده وزن ۷۳ کیلوی تیم ملی جودو ایران در حساب اینستاگرام خود نوشت: «قربانی یک بازی کثیف شده‌ام.»

بعد از یک ماه از این ماجراها حالا تست دوپینگ دو بانوی مدال‌آور ایران در بازی‌های پاراآسیایی مثبت شده است. این خبر را سعید سلگی معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک داده است. به نقل از مهر او اعلام کرد نتیجه تست دوپینگ سه نفر از بانوان کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی مثبت اعلام شده است که دو نفر از این ورزشکاران در این بازی‌ها صاحب مدال شدند.

او تاکید کرد: دوپینگ این ورزشکاران به صورت شفاهی به ما اطلاع داده شده و هنوز به صورت مکتوب و رسمی نامه‌ای به دست مان نرسیده است.