به گزارش اکوایران، نشریه فورچون از اقدام وارث ۸۰ ساله برند هرمس خبر داده است. طبق این خبر، نیکولاس پوئش، وارث برند لاکچری هرمس، قرار است از طریق فرایند فرزندخواندگی، ۱۱ میلیارد دلار به باغبانش بدهد.

طبق قوانین، پس از فرزندخواندگی، این باغبان، فرزند قانونی او خواهد بود و از او دارایی‌اش را به ارث می‌برد.

پوئش، میلیاردر فرانسوی و پنجمین نسل از تیری هرمس است که تا کنون ازدواج نکرده و اکنون تصمیم گرفته ثروت خود به باغبانش ببخشد.

برند هرمس از سال ۱۸۳۷ راه‌اندازی شده و اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندهای فرانسوی در جهان شناخته می‌شود. طبق گزارش نشریه فورچون، برند هرمس به عنوان سومین شرکت بزرگ فرانسوی شناخته شده است.

پوئش حدود ۵ تا ۶ درصد از این شرکت را به عنوان دارایی‌اش در اختیار دارد و اکنون تصمیم گرفته این دارایی را که معادل ۹ تا ۱۰ میلیارد فرانک سوئیس است یعنی حدود ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار، به باغبانش ببخشد.

هویت باغبان مشخص نشده اما ظاهرا همسرش، زنی اسپانیایی است و دو فرزند دارد. ظاهرا او تا کنون کلید ویلاهایی در مراکش و سوئیس را از این میلیاردر فرانسوی دریافت کرده و اکنون هم قرار است وارث او شود.

ظاهرا رابطه پوئش با سایر اعضای خانواده‌اش به قدری خدشه‌دار شده که تصمیم گرفته برای ایجاد احساس حسرت و ناراحتی در آن‌ها، دست به چنین اقدامی بزند.

اهدای ثروت و بخشش آن در میان میلیاردرهای جهان، امری نسبتا رایج است. بسیاری از بزرگ‌ترین میلیاردرهای جهان، اکثریت دارایی و ثروت خود را صرف امور خیرخواهانه و بشردوستانه کرده‌اند.

در ویدیوی بالا به اقدام اخیر وارث برند هرمس پرداخته‌ایم.