به گزارش اکوایران، رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادعای فروش اردوگاه شهید باهنر تهران به امیر قطر را تکذیب کرد و گفت: برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری ادعایی کذب مبنی بر واگذاری اردوگاه شهید باهنر در قالب مولدسازی مطرح کرده‌اند که این موضوع را تکذیب و رد می‌کنم.

حسین قربان‌زاده به فارس گفت: متأسفانه برخی کانال‌های پیام‌رسان و رسانه‌های زرد، بدون توجه به منافع ملی، اخباری کذب و دروغ‌هایی شاخ‌دار منتشر می‌کنند که جای تأمل دارد. هنوز هیچ تصمیمی برای مولدسازی اردوگاه شهید باهنر تهران‌ نداریم و هیچ اقدامی هم در این حوزه درباره این اردوگاه انجام نشده است.

همچنین، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفته است: قرار گرفتن این اردوگاه در لیست املاک مازاد آموزش و پرورش و مولد سازی آن برای فروش دروغ است.

خان‌محمدی گفت: این اردوگاه به عنوان یکی از اصلی‌ترین فضاهای فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش است؛ بنابراین اردوگاه‌هایی که تمامی کارکردهای فرهنگی، تربیتی و آموزشی خود را انجام می‌دنهد، هیچ‌گاه در لیست املاک مازاد این وزارتخانه قرار نخواهند گرفت.

به گزارش اکوایران، مجتمع فرهنگی اردویی باهنر با مساحتی حدود 207 هکتار در منطقه منظریه نیاوران در شمال تهران واقع شده است که در دوران قاجار به عنوان منطقه ییلاقی شمیران محسوب می‌شد. در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار یکی از امرای ارتش به نام حسام‌السلطنه به ساخت عمارتی در این محل اقدام کرد که این بنا امروزه در این اردوگاه پابرجاست.