به گزارش اکوایران، با وجود اینکه تنها چند ساعت به پایان سال 1401 و آغاز سال بعد باقی مانده، آموزش و پرورش هنوز حقوق معلمان را پرداخت نکرده است.

شب گذشته نیکزاد نایب رییس مجلس گفته بود با توجه به پیگیری‌های انجام شده از وزیر آموزش و پرورش و خزانه‌دار کل کشور، مقرر شد تا ساعاتی دیگر حقوق اسفند کلیه فرهنگیان کشور واریز شود.

با این حال حوالی ظهر امروز برخی رسانه‌ها از خلف وعده مسئولان خبر دادند. برای مثال، تسنیم نوشت که فرهنگیان در تماس با این خبرگزاری از واریز نشدن حقوق اسفند و معوقات رتبه‌بندی در آخرین ساعات سال ۱۴۰۱ گلایه کرده‌اند.

معاون سازمان برنامه و بودجه در این رابطه به تسنیم گفته که حقوق معلمان امروز ۲۹ اسفند از طریق خزانه‌داری کل در حال پرداخت است.

به نوشته این رسانه، مسئولان معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تا این لحظه درباره دلایل این موضوع و مشکلات احتمالی پاسخگو نبوده‌اند؛ اما علی احمدی - معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه - درباره علت تاخیر در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان گفته است: آموزش و پرورش هنوز لیست حقوق را بارگذاری نکرده است. البته پول در خزانه وجود دارد اما برای مبالغ بالاتر طبق قانون نمی‌توان کاری کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز حقوق اسفند پرداخت می‌شود، گفت: مشکل قانونی این است که آموزش و پرورش بالاتر از سقف قانون بودجه سال 1401 درخواست دارد که خزانه نمی‌تواند اقدام کند.

احمدی درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی اظهار کرد: اگر مشکل قانونی حل شود، می‌توانند معوقات رتبه‌بندی را پرداخت کنند.

همچنین ظهر امروز وزارت آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق اسفند اعلام کرد: با توصیه‌های رئیس جمهوری در جلسه روز گذشته هیات دولت، درباره پرداخت تفاوت مزایای رتبه‌بندی معلمان طی روزهای آینده، تصمیم‌گیری و اقدام خواهد شد.

این وزارتخانه افزوده است: با توجه به اختلاف مبانی محاسبه فوق‌العاده رتبه‌بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور ، حقوق اسفند به‌صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود.