به گزارش اکوایران؛ اجرای رتبه‌بندی حدود 900 هزار معلم از 26 مرداد 1401 آغاز شده، با این حال مراحل رتبه‌بندی معلمان همچنان ادامه دارد و مشکلات این قشر از جامعه همچنان پابرجاست. 

معلمان که حقوق ماه اسفند گذشته خود را سر وقت دریافت نکردند و پرداخت حقوق و معوقات رتبه‌بندی آنها با حاشیه‌های زیادی همراه بود در نیمه فروردین با استعفای وزیر آموزش و پرورش مواجه شدند. 

 سرپرست جدید آموزش و پرورش دو روز پس از انتصاب توسط رئیس دولت سیزدهم با توجه به اعتراضات معلمان برای رتبه‌بندی وعده رسیدگی به اعتراضات را داد و گفت که فرهنگیان، رتبه استحقاقی خود را کسب می‌کنند.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز از آغاز فعالیت کارگروه‌های تخصصی بررسی اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ در ادارات آموزش و پرورش خبر داده بود. 

وعده جدید برای معوقات رتبه‌بندی معلمان

امروز نیز سجاد سیاح، رئیس مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره مهلت درنظرگرفته شده برای بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه my.medu.ir از سوی فرهنگیانی که نسبت به رتبه اعلامی خود اعتراض داشتند، اظهار کرده که آن دسته از معلمان که به رتبه نهایی خود در سامانه مشاهده و ثبت اعتراض کرده‌اند تا ۱۱ اردیبهشت برای بارگذاری مدارک جدید مهلت دارند. البته این مهلت پیش از این تا ۹ اردیبهشت درنظر گرفته شده بود که تا ۱۱ اردیبهشت تمدید شد.

آنطور که سیاح به ایسنا گفته، آن دسته از همکاران که هنوز مراحل رتبه‌بندی را به طور کامل طی نکرده و رتبه نهایی‌شان را مشاهده‌ نکرده‌اند، پس از مشاهده رتبه ۱۰ روز برای ثبت اعتراض فرصت دارند.