به گزارش اکوایران، حسن مروتی درباره تغییرات آزمون سراسری سال 1402، گفت: این آزمون در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت اول آن در دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و اکنون با هم‌اندیشی و همراهی تمامی عوامل اجرایی و حفاظتی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم در تیر امسال به بهترین شکل ممکن هستیم.

وی به تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1402 اشاره کرد و به ایسنا گفت که در سال ۱۴۰۲ تأثیر سوابق تحصیلی که بر مبنای نمرات دروس سال دوازدهم نظام ۳-۳-۶ خواهد بود، ۴۰ درصد به صورت قطعی است و دروس عمومی در این بخش مؤثر خواهد بود و ۶۰ درصد نیز مربوط به آزمون است که شامل دروس اختصاصی است.

به گفته‌ معاون سازمان سنجش، سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود و داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند یا سوابق آنها ناقص است یا نیاز به ترمیم دارند، باید برای کسب سوابق تحصیلی مورد نظر برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند و مطابق اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

مروتی درباره زمان انتخاب رشته آزمون سراسری 1402 نیز گفت: کارنامه داوطلبان (نوبت‌های دی و تیر) که حاوی رتبه آنان است، در مرداد از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، آن زمان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطابق با دفترچه راهنما، انتخاب رشته کنند.