خبرهای متفاوت از آینده مذاکرات هسته ای و گمانه زنی های متفاوت از امکان لغو تحریم ها، معامله گران ارزی را سردرگم کرده است. در چنین شرایطی، دلار نوسان زیادی را تجربه نمی کند و از شدت نوسانات کاسته شده است. اظهارات فعالان نشان می دهد که معامله گران در ابتدای هفته جاری تمایل زیادی به خرید و فروش نداشتند و بیشتر تماشاچی وقایع بازار بودند.

دیشب نیز خبرهای متناقضی به بازار رسید و برداشت های متفاوت کاهشی و افزایشی در میان معامله گران شکل گرفت. با این حال، وضعیت معاملاتی به گونه ای نبود که خبر از تغییرات انتظاری اساسی در بازار بدهد.

1-01

البته با توجه به کاهش قیمت دلار پس از بیانیه مقام های غربی طرف برجام می توان گفت که کمی انتظارات کاهشی در میان معامله گران تقویت شده است. با این حال، دیشب نیز دلار بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان دوام آورد و این موضوع نشان می داد که شدت تغییر انتظارات چندان قابل توجه نبوده است. در صورتی که ظهر امروز خبر خاصی به بازار نرسد،‌حتی امکان برگشت معامله گران افزایشی وجود دارد.

با این حال، با توجه به وضعیت دلار در معاملات شب گذشته می توان انتظار داشت که حداقل اسکناس آمریکایی امروز شروع کاهشی داشته باشد و در صورت افزایش عرضه بازارساز به زیر سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برود. با این حال، تا زمانی که تکلیف مذاکرات هسته ای به طور واضح تری مشخص نشده است، افت قیمت دلار دشوار است که بادوام باشد و احتمال برگشت دلار در نقاط حمایتی زیاد است. در ماه های اخیردر سه نقطه ۲۷ هزار و ۵۰۰، ۲۷ هزار و ۱۰۰ و ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان، اسکناس آمریکایی مورد حمایت قرار گرفته است.