به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 27 هزار و 870 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز قدری افت کرد اما مرز 27 هزار و 800 تومان را از دست نداد. دلار صبح امروز را با قیمت 27 هزار و 830 تومان آغاز کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 27 هزار و 800 تومان قرار گرفت. قیمت دلار صبح امروز تغییراتی منفی را به ثبت رساند، اما قیمت درهم تقریبا نسبت به روز گذشته بدون تغییر بود. درهم امارات حوالی 7 هزار و 570 تومان مبادله می‌شد، قیمت دلار با استفاده از تبدل درهم 27 هزار و 804 تومان به دست می‌آمد که به قیمت دلار آزاد نزدیک بود.

فضای خبری حاکم بر بازار مثبت است

زمان شروع دور جدید مذاکرات به صورت رسمی اعلام شده است و اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده‌اند عمدتا از تمایل طرفین به پیشرفت مذاکرات احیای برجام حکایت دارند. شواری امنیت ملی آمریکا گفت که احتمال دستیابی سریع به توافق احیای برجام وجود دارد و فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، که به نوعی از منتقدان برجام بود، در توئیتی حل مشکلات معیشتی مردم را مسئله‌ای مهم عنوان کرد و استفاده از ابزار مذاکره برای مرتفع شدن این مشکلات را تایید کرد.

دلار بازار ارز

قیمت سکه از مرز 12 میلیون گذشت

بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. قیمت طلا در معاملات روز جمعه عملکرد خوبی داشت و روی 1818 دلار قرار گرفت. قیمت دلار مرز حساس را حفظ کرده بود. حباب قیمتی سکه روز گذشته کوچک بود و افزایش قیمت سکه دور از انتظار نبود. قیمت سکه که عصر دیروز روی 11 میلیون و 980 هزار تومان قرار داشت، صبح امروز از مرز 12 میلیون تومان عبور کرد و روی 12 میلیون و 40 هزار تومان قرار گرفت. مرز حساس برای دلار 12 میلیون و 200 هزار تومان عنوان می‌شد. حباب قیمتی سکه 12 میلیون و 200 هزار تومانی با احتساب قیمت 27 هزار و 800 تومان برای دلار 2.5 درصد به دست می‌آمد که خیلی بزرگ نبود، در نتیجه عبور قیمت سکه از مرز 12 میلیون و 200 هزار تومان در صورتی که قیمت دلار مرز 27 هزار و 800 تومان را حفظ می‌کرد محتمل بود، اما این اتفاق تا پایان معاملات نیمه اول امروز نیافتاد و حتی قیمت سکه با ثبت تغییراتی منفی دوباره به مرز 12 میلیون تومان نزدیک شد. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول امروز 12 میلیون و 35 هزار تومان بود.

قیمت دلار بازار آزاد قدری کاهش یافت، اما مرز 27 هزار و 800 تومان را از دست نداد. قیمت درهم نسبت به روز گذشته تقریبا بدون تغییر بود. قیمت دلار آزاد و معادل درهمی آن نزدیک به هم بودند. فضای اخبار برجامی نسبتا مثبت بود. قیمت سکه از مرز 12 میلیون تومان عبور کرد، اما حباب قیمتی آن هنوز کوچک بود.