به گزارش اکوایران، به دنبال رونق تقاضای جهانی برای هوش مصنوعی و جهش صادرات نیمه‌رساناها (تراشه‌) توسط کره جنوبی، این کشور پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را اصلاح کرد و آن را افزایش داد.

به نوشته بلومبرگ، وزارت دارایی کره جنوبی در روز چهارشنبه (13 تیر) اعلام کرد دولت پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی در سال جاری میلادی را در سطح 2/6 درصد می‌بیند که یک اصلاح مثبت و افزایشی از پیش‌بینی 2/2 درصدی قبلی است.

پیش‌بینی تورم بدون تغییر در سطح 2/6 درصد باقی مانده است که مطابق با برآورد بانک مرکزی کره جنوبی است.

پیش‌بینی دولتی برای تولید ناخالص داخلی، 0/1 درصد بالاتر از پیش‌بینی بانک مرکزی کره است که در ماه می و به دنبال گسترش اقتصادی سریع‌تر از حد انتظار سه‌ماهه نخست 2024، برآورد خود را تغییر داد.

جهش در فروش تراشه‌های حافظه توسط شرکت‌های کره جنوبی باعث رشد 1/3 اقتصاد این کشور نسبت به سه‌ماهه قبل شد که بسیار بالاتر از پیش‌بینی رشد 0/6 درصدی توسط جمعی از اقتصاددانان بود.

رشد پیش‌بینی‌های اقتصادی بر خوش‌بینی‌ها نسبت به اقتصاد کره جنوبی تأکید می‌کند که توانسته خود را از افت تقاضای نیمه‌رساناها در سال گذشته میلادی بازیابی کند، حتی با وجود اینکه نرخ‌های بهره این کشور همچنان در سطح بالایی قرار دارند.

دولت کره در روز دوشنبه اعلام کرد این کشور در ماه ژوئن بیشترین میزان نیمه‌رساناهای خود را صادر کرده است که مازاد تجاری این کشور را به هشت میلیارد دلار رسانده که بزرگ‌ترین میزان از سال 2020 است.

کره جنوبی اکنون انتظار دارد مازاد حساب جاری خود در سال جاری میلادی به 63 میلیارد دلار برسد که نسبت به پیش‌بینی 50 میلیارد دلاری قبلی، افزایش یافته است. این رقم نسبت به 35/5 میلیارد دلار 2023، جهشی قابل توجه خواهد بود.

با این حال، طبق بیانیه وزارت‌خانه دارایی کره جنوبی، دولت همچنان از کندی بهبود هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان و ریسک‌های اعتباری مداوم در صنعت ساخت‌وساز ابراز نگرانی می‌کند. این بیانیه همچنین اشاره کرد در حالی‌که سرمایه‌گذاری در تأسیسات به احتمال زیاد در بخش‌های مرتبط با صادرات افزایش خواهد یافت، اما تأمین مالی در بخش ساخت‌وساز احتمالا همچنان ضعیف باقی خواهد ماند.