به گزارش اکوایران، کمیته بازار آزاد فدرال به اتفاق آرا به رها کردن نرخ معیار وجوه فدرال خود در محدوده 5.25 تا 5.5درصد رأی داد، سطحی که از جولای سال گذشته حفظ شده است.

به نقل از بلومبرگ، چندین تعدیل در نحوه نوشتار بیانیه‌ای که پس از نشست دو روزه آنها در واشنگتن منتشر شد، وجود داشت. نکته قابل توجه این است که کمیته به جای عبارت قبلی« تمرکز بر ریسک های تورمی » باشد، گفت: «به ریسک‌های هر دو طرف مأموریت دوگانه خود توجه دارد».

این کمیته در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: «در ماه‌های اخیر، پیشرفت‌های بیشتری به سمت هدف تورم ۲ درصدی کمیته حاصل شده است». این کمیته قضاوت می کند که خطرات دستیابی به اهداف اشتغال و تورم همچنان به سمت تعادل بهتر حرکت می کند.

مقامات فدرال رزرو همچنین ارزیابی خود از بازار کار را ملایم کرده و خاطرنشان کردند با وجود تعدیل افزایش اشتغال افزایش نرخ بیکاری، نرخ بیکاری همچنان پایین است. آنها همچنین تاکید کردند که به رغم کاهش نرخ تورم در سال گذشته این نرخ"تا حدودی بالا" باقی مانده است.

با این حال، سیاست‌گذاران این زبان را حفظ کردند که انتظار نداشتند که کاهش هزینه‌های استقراض مناسب باشد و تا زمانی که «اعتماد بیشتری» به دست نیاوردند که تورم به‌طور پایدار به سمت هدف حرکت می‌کند، همچنان نرخ بهره را بالا نگاه خواهند داشت.

بعد از این اعلام، بازدهی اوراق خزانه‌داری دو ساله بالاتر رفت و شاخص S&P 500 هم فزایش یافت این در حالی بود که دلار تضیف شد. تصمیم فدرال‌رزرو در تغییر ندان نرخ بهره حالا شانس کاهش 0.25 واحد درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر را افزایش داده است.