به گزارش اکوایران و به گفته سخنگوی دفتر نماینده تجاری ایالات متحده، این تصمیم نهایی در مورد افزایش تعرفه‌ها که توسط رئیس‌جمهور جو بایدن در ماه مه اعلام شد، در مورد محصولاتی از جمله خودروهای الکتریکی، نیمه‌رساناها، باتری‌ها، سلول‌های خورشیدی و مواد معدنی حیاتی اعمال خواهد شد. 

به نوشته بلومبرگ، این اقدام USTR که به‌عنوان یک تشریفات اداری در نظر گرفته می‌شود، بارها به تعویق افتاده و تاریخ اجرای تعرفه‌ها را به تأخیر انداخته است. این تصمیم نهایی به‌عنوان نتیجه‌ای از بازبینی تعرفه‌های موسوم به بخش 301 که توسط رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ، در سال 2018 اعمال شده بود، محسوب می‌شود.

در اواخر ماه جولای، USTR تصمیم خود را به بعد از پایان آن ماه موکول و اعلام کرد که به زمان بیشتری برای بررسی بیش از 1,100 نظر عمومی در مورد اعلام اولیه تعرفه‌های بایدن نیاز دارد. در آن زمان، این دفتر اعلام کرد که اعلامیه نهایی در ماه آگوست منتشر خواهد شد.

USTR همچنین در ماه گذشته اعلام کرده بود که افزایش تعرفه‌ها تقریباً دو هفته پس از انتشار تصمیم نهایی اعمال خواهد شد. این تغییرات بر واردات سالانه حدود 18 میلیارد دلار تأثیر می‌گذارد.