به گزارش اکویران، قیمت‌های طلا در روز چهارشنبه (21 شهریور) با کاهش همراه شدند، چراکه شاخص دلار و بازده اوراق خزانه‌داری به دنبال داده‌های تورمی آمریکا تقویت شدند. تازه‌ترین گزارش تورمی آمریکا همچنین باعث شد سرمایه‌گذاران انتظارات خود از کاهش بزرگ نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته آینده را کاهش دهند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 17:10 به وقت ایران، با کاهش 0/4 درصدی در سطح 2505 دلار در هر اونس ایستاد. معاملات آتی فلز زرد نیز با افت 0/4 درصدی همراه شدند و به سطح 2533 دلار رسیدند.

به دنبال داده‌های تورمی آمریکا، شاخص دلار به میزان 0/1 درصد افزایش یافت و بازده اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا نیز با رشد همراه شد؛ موضوعی که یک تأثیر منفی بر قیمت فلز زرد داشت.

تازه‌ترین داده‌های تورمی آمریکا نشان می‌دهد تورم هسته این کشور در ماه آگوست و نسبت به یک ماه قبل‌تر، با رشد 0/3 درصدی همراه شده است.

قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده نیز با رشد 0/2 درصدی نسبت به جولای مواجه شده است. همچنین نرخ تورم سالانه در ماه آگوست، 2/5 درصد افزایش یافته است. تورم هسته آگوست در یک بازه یک‌ساله نیز 3/2 درصد رشد داشته است.

طبق اعلام یکی از کارشناسان، تورم هسته‌ی بیشتر از حد انتظار آمریکا در ماه آگوست، یک مشکل برای فدرال رزرو در جلسه چهارشنبه هفته آینده خواهد بود، به‌ویژه در زمینه کاهش نیم درصدی نرخ بهره.

بازارها در حال حاضر احتمال کاهش 0/25 درصدی را در سطح 85 درصد می‌بینند؛ این در حالیست که این آمار پیش از انتشار داده‌ها در سطح 71 درصد قرار داشت.

طبق نظرسنجی رویترز، تنها 9 نفر از 101 اقتصاددان انتظار کاهش نیم درصدی نرخ بهره در هفته آینده را دارند و فدرال رزرو در هر یک از سه نشست باقی‌مانده سیاست‌گذاری در سال 2024، نرخ بهره را 0/25 درصد کاهش خواهد داد.