به گزارش اکوایران، گزارش مشاغل ماه آگوستبه این معنی است که فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ بهره ادامه خواهد داد، اگرچه افزایش نیروی کار ایالات متحده می تواند به فدرال رزرو این امکان را بدهد که در صورت تمایل کمی عقب نشینی کنند.

گزارش وزارت کار روز جمعه نشان داد که اشتغال بخش غیر کشاورزی در ماه گذشته 315000 افزایش یافت و نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره ای به 3.7 درصد یعنی بالاترین میزان در شش ماه گذشته رسید، اولین افزایش از ژانویه همزمان با افزایش نرخ مشارکت.

فِد در دو نشست اخیر خود نرخ بهره هدف را 0.75%  افزایش داده و جروم پاول اعلام کرده که احتمالا افزایش دیگری در ماه سپتامبر خواهند داشت. فدرال رزرو آخرین گزارش مهم را در 13 سپتامبر، یک هفته قبل از جلسه، دریافت خواهد کرد.

سرمایه‌گذاران همچنان در حال قیمت‌گذاری با احتمال افزایش 0.75 درصدی  برای ماه سپتامبر هستند، اگرچه احتمال چنین افزایشی نسبت به قبل از گزارش کمی کاهش یافته است.

مقامات فدرال رزرو به شدت نرخ های بهره را برای کاهش شدیدترین فشارهای قیمتی در نزدیک به چهار دهه اخیر افزایش داده اند و گفته اند علیرغم دردسرهایی که این امر برای مردم ایجاد خواهد کرد، به آن ادامه خواهند داد.

وینسنت راینهارت، اقتصاددان ارشد دریفوس و ملون گفت: «آنچه امروز صبح به عنوان خبر خوب تلقی شد این است که اقتصاد به فرار از فدرال رزرو ادامه نمی دهد. با این حال، همچنان فدرال رزرو نیاز دارد که به فعالیت خود ادامه دهد تا با اقتصاد همگام شود. افزایش اشتغال هنوز پایدار نیست.» وی همچنین افزود که افزایش 0.75 درصدی هنوز هم مبنای جلسه بعدی است.

بلومبرگ میگوید: ما همچنان فکر می کنیم که ریسک ها کمی به سمت افزایش 0.75 درصدی متمایل می شوند.

پاول گفته است که اقتصاد برای کاهش تورم ممکن است نیاز به تحمل مقداری درد با رشد پایین تر از روند داشته باشد. درهمین حال، او و دیگر مقامات فدرال رزرو امیدوارند که بتوانند رشد آهسته‌تری را بدون وارد کردن اقتصاد به رکود، مهندسی کنند.

در حالی که عدم تطابق مداوم بین عرضه و تقاضای نیروی کار، کسب‌وکارها را به سمت افزایش دستمزد سوق داده است، این گزارش نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای را نشان می‌دهد که این دو با هم هماهنگ هستند. میانگین درآمد ساعتی نسبت به ماه قبل 0.3 واحد درصد و نسبت به سال قبل 5.2 واحد درصد افزایش یافته است. نرخ مشارکت نیروی کار به 62.4 درصد رسید و نرخ برای کارگران 25 تا 54 ساله با بیشترین افزایش از ژوئن 2020 به 82.8 درصد رسید. مشارکت نوجوانان نیز افزایش یافت.

رندال کروزنر، رئیس سابق فدرال رزرو و استاد دانشگاه شیکاگو در تلویزیون بلومبرگ گفت: «این واقعاً همان چیزی است که فدرال رزرو به آن امیدوار است. افراد بیشتری به بازار کار باز می گردند.»

این گزارش همچنین می‌تواند پیامدهایی برای افزایش نرخ بهره و همچنین مدت زمان مورد نیاز فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره داشته باشد. پاول در جکسون هول گفت که تصمیم سپتامبر بر اساس "کلیت" داده های دریافتی خواهد بود.