به گزارش اکوایران؛ مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن درباره ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری، اظهار کرده، مجلس اصلاحاتی در لایحه دولت در این زمینه انجام داد که دولت نیز با آن موافق بود، مابه التفاوت این افزایش حقوق از مهرماه محاسبه و در آبان ماه پرداخت می‌شود.

این در حالیست که امروز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نامه ای به سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را برای اجرا ابلاغ کرد.

همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرده که منابع و مصارف کشور در 7 ماهه اخیر در جلسه امروز بررسی شد و میزان دریافت حقوق مالکانه معادن و اشکالاتی که در جدول ابلاغی بوده، مورد بررسی قرار گرفت.

میرکاظمی گفته که 2 راهکار برای حل این مشکل که در ماه‌های آتی درآمدها بیشتر می‌شود، تدبیر شد تا پرداخت‌های مربوط به این موضوع به استان‌ها انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره کسری بودجه امسال اظهار کرده، می‌توان گفت امسال نخستین سالی است که طی چند سال گذشته 40 درصد درآمد نفتی وارد صندوق توسعه ملی می‌شود، این در حالی است که در سنوات قبل اجازه گرفته می‌شد و 20 درصد به صندوق توسعه واریز می‌شد.

او بیان کرده که امروز در هزینه‌های جاری و اجتناب‌ناپذیر کسری نداشتیم حتی از ابتدای سال و در شش ماه 40 هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی پرداخت شده است.

براساس گزارش خانه ملت، میرکاظمی تصریح کرده، قاعدتا درآمدهای دولت در نیمه دوم سال بهتر می‌شود و ان شاء الله در نیمه دوم حتی پرداخت‌های عمرانی نیز بیشتر خواهد شد و وضعیت پروژه‌ها بهتر می‌شود.