مدیرمسئول محترم سایت خبری اکو ایران

با سلام و احترام؛

        گزارشی با عنوان "اولین گمانه از دلار بودجه" مورخ 01 /1401/10 در آن سایت خبری منتشرشده؛ مقتضی است بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات و به ­منظور رفع ابهام و روشن­ شدن افکار عمومی، دستور فرمایید این پاسخ در همان صفحه با همان فونت و اندازه و با تیتر ذیل در اسرع وقت در آن سایت خبری منتشر شود.

ارقام نهایی نشده گمانه‌زنی‌ها در مورد نرخ تسعیر ارز صحت ندارد

بر اساس قوانین، سازمان برنامه و بودجه کشور هرساله لایحه بودجه را تهیه و تدوین می‌نمایند. این فرایند کارشناسی دارای مراحل متعددی است که بر مبنای علم و اقتضائات جامعه، اهداف و ضرورت‌ها سرانجام تبدیل به لایحه و تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

با توجه به اینکه ارقام لایحه بودجه 1402 نهایی نشده گمانه‌زنی‌های بی‌اساس در این شرایط تا قبل ارسال لایحه بودجه به مجلس می‌تواند به عدم شفافیت فضای رسانه‌ای و لطمه خوردن به مخاطبان منجر شود، به‌ویژه آنکه یک گمانه‌زنی ممکن است منجر به ارسال فرکانس‌های اشتباه به بازارهای مالی شده و تأثیر منفی بر تصمیمات کلان فعالان اقتصادی بگذارد.

عجیب‌تر آنکه متأسفانه بر اساس فرضیات غلط آن رسانه تحلیل‌های اشتباهی را ادامه داده است؛ انتظار این بود اصحاب قلم به‌جای تحلیل بر اساس اخبار فرضی منتظر تقدیم بودجه به مجلس می‌شدند و در این مدت مخاطبان خود و افکار عمومی را گمراه نمی‌کردند. 

 

 

                                                                                                                       مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل