به گزارش خبرنگار اکوایران، سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت امروز یکشنبه ۲۳ بهمن با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و حسین قربان‌زاده رییس سازمان خصوصی سازی رونمایی شد.

خاندوزی در این مراسم، گفت: مولدسازی می‌تواند گره گشای بسیاری از بن‌بست‌ هایی باشد که سرمایه‌گذاران و پیمانکاران کشور به جهت عدم در دسترس بودن چنین امکانی نمی‌توانستند با سرعت مطلوب طرح‌ ها و پروژه‌های عمرانی را به پیش ببرند.

وی افزود: از طریق مصوبه مولدسازی دارایی‌های راکد، در ماه‌های آینده با سرعت بسیار بیشتری اموال راکد به اموال زاینده تبدیل می‌شود.

وزیر اقتصاد درباره درآمد ۱۰۸ هزار میلیارد توماین دولت در سال آینده از محل فروش اموال مازاد گفت: در کمیسیون تلفیق از من پرسیدند چگونه عددی که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای فروش این اموال دیده شده، محقق خواهد شد؟ در خصوص اینکه این عدد واقعی است یا صوری تردید وجود دارد؛ بنده پاسخ دادم این عدد صوری نیست و امیدواریم تا بخش زیادی از این درآمد محقق شود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه، دولت و سران قوا با مصوبه مولدسازی دارایی‌ها به دنبال این است که اهرمی برای برداشتن تمام طرح‌های نیمه تمام بسازد، افزود: با رونمایی از سامانه مولدسازی، تمام مردم ایران، دستگاه های اجرایی، صاحب نظران، اقتصاددانان، متخصصان امور مالی و حسابداران و حسابرسان می‌توانند برای اولین بار، در یک اتاق شیشه ای ۸۵ میلیون نفری در جزییات درایی‌های دولت شریک دولت باشند تا پروژه‌های نیمه تمام کشور جان تازه‌ای بگیرند.

وزیر اقتصاد گفت: من امیدوارم با همت دستگاه‌های اجرایی، استانداران، وزرا و اصحاب رسانه، بهار ۱۴۰۲ بهار جان‌بخشی به طرح‌های نمیه تمام عمرانی کشور هم باشد.

خاندوزی تاکید کرد: برخی نقدها به این طرح، غیرمنصفانه و با اطلاعات کم بود اما برخی نقدهای کارشناسی در دستورالعمل اجرایی این مصوبه اعمال می‌شود.

جزییات نشست خبری وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی درباره مولدسازی دارایی های دولت را می توانید در فیلم زیر مشاهده کنید.