به گزارش اکوایران؛ رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 با اشاره مصوبه جلسه امشب کمیسیون اظهار کرده که بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در سال آینده به میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا می‌‌‌کند.

طبق اظهارات زارع، براساس این مصوبه حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق بگیران معادل ۱.۲ برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء یک بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جز یک قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

آنطور که سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 بیان کرده، حقوق بازنشستگان وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی نیز مشابه کارمندان میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا می‌کند. 

این در حالیست که نوزدهم آبان خبری مبنی بر افزایش متوسط 20 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1402 منتشر شد که با در نظر گرفتن افزایش 20 درصدی، احتمالا همچنان شاهد کوچکتر شدن سفره‌ها خواهیم بود.

حداقل حقوق سربازان در سال 1402

محسن دهنوی، نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز درباره حقوق سربازان اظهار کرده که باید با توجه به لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری حقوق سربازان نیز افزایش پیدا کند و از آنجایی که طبق قانون باید سرباز حداقل ۶۰ درصد حقوق یک پایور را دریافت کند، حقوق سربازان نیز باید زیاد شود.

براساس اظهارات این عضو هیات رئیسه مجلس، اگر به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی حقوق کارمندان و کارگران را افزایش دادیم، سربازان نیز بخشی از همین مردم هستند و هزینه‌های آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین باید حقوق آن‌ها نیز افزایش یابد. تهیه آیین‌نامه‌های اجرایی مربوطه برعهده ستاد کل نیروهای مسلح است.

آنطور که دهنوی به ایسنا گفته، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، حداقل حقوق سربازان مجرد در سال آتی به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید و حقوق ماهیانه سربازان متاهل نیز ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار  تومان خواهد شد؛ در سال ۱۴۰۲ هیچ سربازی کم‌تر از ۴ میلیون و 800 هزار تومان دریافتی نخواهد داشت و بر اساس منطقه عملیاتی، درجه و تعداد فرزندان، بالاتر نیز خواهد رفت.