به گزارش اکوایران داده‌های وزارت کار ایالات متحده آمریکا نشان داد که تورم در بخش تولید آمریکا برای ماه فوریه نسبت به زمان مشابه در سال قبل (2022) رشدی 4.6 درصدی داشته است. این در حالی بود که میزان رشد تورم سالانه در بخش تولید برای ماه ژانویه برابر 5.7 درصد اعلام شده بود و شرکت‌کنندگان در نظرسنجی رویترز نیز میزان این داده را برابر 5.4 درصد برآورد کرده بودند. در عین حال این رقم کمترین میزان رشد شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا پس از مارس 2021 بود.

شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه نیز با کاهشی 0.1 درصدی اعلام شد. به این ترتیب بخش تولید در این کشور با کاهش هزینه محسوسی روبرو است. این موضوع خبری خوش برای مصرف‌کنندگان آمریکایی نیز تلقی می‌شود؛ چرا که به شکل معمول تورم در بخش تولید با مدت محدودی وقفه به بخش مصرف نیز منتقل می‌شود.

فروکش تورم در ماه فوریه 2023 تنها منوط به بخش تولید نبود؛ داده‌های وزارت کار آمریکا از تورم 6 درصدی در بخش مصرف‌کنندگان در این زمان نسبت به فوریه سال قبل خبر می‌دهد. اگرچه تورم 6 درصدی رقمی قابل توجه در اقتصاد آمریکا تلقی می‌شود، اما این رقم کمترین میزان رشد تورم پس از سپتامبر 2021 و مطابق انتظار نظرسنجی‌ها بود.

به این ترتیب داده‌های تورمی آمریکا در ماه فوریه در بخش تولید و مصرف، نشان داد که سیاست‌های انقصباضی فدرال رزرو تا به این‌جای کار نتیجه‌بخش بوده و نیازی به شدت به مرابت بیشتر نرخ بهره به‌منظور کنترل تورم نیست.  

در عین حال داده‌های تورمی آمریکا نشان داد که قیمت خدمات نیز در این کشور برای دومین ماه متوالی افت 0.1 درصدی داشت.