مسعود درخشان عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی و موسی غنی نژاد اقتصاددان مدافع اقتصاد آزاد و رقابتی در یک برنامه تلویزیونی روبرو هم قرار گرفتند. در این برنامه درخشان تلاش داشت نشان اندیشه لیبرال یک اندیشه شیطانی است و عامل گرفتاری امروز اقتصاد ایران این اندیشه است. در مقابل موسی غنی نژاد با اشاره به باورها و نوشته های حزب توده در ابتدای انقلاب، برخی اصول و سیاست های کلی را برگرفته از این اندیشه دانست و آدرس مسائل امروز را رویه های کمونیستی و اتحاد آن با سرمایه داری رفاقتی عنوان کرد.

********

مسعود درخشان: در ساختار های اقتصاد ایران تحولی به وجود نمی آید چراکه روحیه انقلابی بین مسئولان ما وجود ندارد. من طرفدار سیاست های اقتصادی بر اساس اسلام هستم یعنی سازمان برنامه ما و بانک مرکزی ما باید اسلامی عمل کند. عامل اصلی مشکلات کشور نیز در حال حاضر تعدد بانک هاست، بایستی همه این بانک ها در یک بانک ادغام شوند.

موسی غنی نژاد: اتفاقا اقتصاد ایران سرمایه داری است اما نه از نوع رقابتی. آنچه ما در ایران مشاهده می کنیم از نوع سرمایه داری رفاقتی است و علت مشکلات کنونی کشور هم همین موضوع است. ریشه این امر را هم باید در قانون اساسی جست و جو کرد که کاملا متأثر از جریان چپ در ابتدای انقلاب نوشته شده است. 

ویدئو کامل این مناظره را در اکوایران مشاهده کنید.

روایت نشست را هم می توانید اینجا بخوانید