محرابیان با انتقاد از وجود رقابت ناعادلانه بین تجدیدپذیرها و سایر روش‌های تولید برق بیان کرد: در روش‌های دیگر برای تولید برق قیمت سوخت صفر محاسبه می‌شود، این در حالی است که اصل و اساس هزینه تامین برق در این شرایط محاسبه نشده و نهاده اصلی به عنوان سوخت در محاسبات این‌چنینی منظور نمی‌شود؛ همه این شرایط در صورتی است که تولید انرژی تجدیدپذیر ارزان‌تر از سایر روش‌‌ها خواهد بود.

وی به تکلیف صنایع و بخش اداری کشور برای تامین بخشی از برق مورد نیاز خود با استفاده از انرژی تجدیدپذیر پرداخت و گفت: قانونگذار مشخص کرده است که امسال صنایع یک درصد برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی تجدیدپذیر تامین کنند و می‌توانند این میزان انرژی را با احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین و در غیر این صورت از طریق تابلوی بورس سبز در بورس انرژی ایران تامین کنند.

محرابیان همچنین یادآور شد: پیش‌بینی شده ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز بخش اداری کشور نیز از امسال طی چهار سال از طریق انرژی تجدیدپذیر تامین شود، این بخش نیز همانند بخش صنایع در صورت احداث نیروگاه می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند در غیر این صورت این انرژی را از طریق بورس انرژی ایران دریافت خواهند کرد.

وزیر نیرو افزود: یک رقابت عادلانه با وجود تقاضای لازم در بورس وجود دارد که اصل تعادل بین عرضه و تقاضا است. در سمت دیگر این موضوع سرمایه‌گذاری در صنعت برق تجدیدپذیرT پرسودترین بازار برای سرمایه‌گذاری خواهد شد که دولت هم در آن دخالتی نمی‌کند بلکه نقش کنترل گر را دارد.