به گزارش اکوایران؛ حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفته، براساس تنفیذ مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت مکلف است، بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت کند.

حاجی بابایی اظهار کرده که با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تامین اجتماعی، اعم از شاغلین و بازنشستگان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در تبیین این موضوع گفته، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری حقی است اجتناب‌ناپذیر که وظیفه مجلس و دولت است.

حاجی بابایی تاکید کرده که دولت باید پیشنهاد خود را در مورد نظام هماهنگ عادلانه به صورت لایحه به مجلس ارائه کند و برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت محوری هدایت خواهد شد که بتوانیم عدالت در پرداخت را شاهد باشیم.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلسبه خبرگزاری خانه ملت، احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را رنج می‌دهد، این رویکرد می‌تواند نشاط و امیدآفرینی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.

براساس اظهارات حاجی بابایی، جایگاه کارکنان دولت در جهش تولید و مهار تورم را نمی‌توان نادیده گرفت، با رضایت شغلی کارکنان شاغل و بازنشسته انگیزه آنها در انجام وظایف خطیر شغلی افزایش خواهد یافت و به یاری خدا شاهد تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه خواهیم بود.