به گزارش اکوایران، علاوه بر این فصل گزارش های درآمدی و توزیع سود شرکت های بورسی با نتایج بانک‌های بزرگ آغاز می‌شود، در حالی که انتظار می‌رود داده‌های چین نشان‌دهنده تداوم ضعف اقتصادی باشد. گذشته از این ها انتظار می رود بانک کانادا دوباره نرخ بهره را افزایش دهد.

گزارش های تورم

انتظار می رود داده های روز چهارشنبه نشان دهد که شاخص قیمت مصرف کننده با نرخ سالانه 3.1 درصد در ماه ژوئن افزایش یافته که کندترین افزایش از مارس 2021 خواهد بود. پیش بینی می شود که نرخ سالانه هم به 5 درصد رشد بسنده کند، که نسبت به 5.3 درصد ماه می پایین تر است، اما همچنان بیش از دو برابر هدف 2 درصدی فدرال رزرو می باشد.

این داده‌ها پس از گزارش اشتغال ژوئن در روز جمعه منتشر می شود، با این وجود، تقریبا این اطمینان وجود دارد که فدرال رزرو در اواخر این ماه افزایش نرخ بهره را از سر خواهد گرفت.

اقتصاد ایالات متحده کمترین تعداد فرصت های شغلی را در دو سال و نیم اخیر در ماه ژوئن ایجاد کرد، اما رشد مداوم دستمزدها نشان داد که شرایط بازار کار همچنان فشرده است.

سرمایه گذاران همچنین این فرصت را خواهند داشت که در طول هفته نقطه نظرات چندین مقام فدرال رزرو، از جمله نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو و کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، را بشنوند که می تواند در خصوص تعیین مسیر فدرال رزرو برای ادامه سال بسیار روشن کننده باشد.

فصل درآمدها شروع می شود

بانک‌های بزرگ پس از تست‌های استرس فدرال رزرو در اواخر ماه گذشته، گزارش نتایج سه ماهه دوم را از روز جمعه آغاز می‌کنند و راه را برای بازخرید سهام و سود سهام هموار می نمایند. همین امر می تواند موجب پویایی بیشتری در بازارهای سهام شود. شاخص بررسی سلامت سالانه فدرال رزرو نشان می دهد که وام دهندگان بزرگ سرمایه کافی برای مقابله با رکود شدید اقتصادی را دارند، اما اکنون زمان کسب درآمد است.

جی‌پی مورگان چیس (NYSE:JPM)، سیتی‌گروپ (NYSE:C) و ولز فارگو (NYSE:WFC) همگی قرار است درآمدهای سه ماهه دوم خود را در روز جمعه گزارش دهند و تحلیلگران انتظار دارند که سودآوری این بانک ها با کاهش درآمد معاملاتی کاهش یابد. فعالیت های سرمایه گذاری-بانکداری بانک ها را بر آن داشته تا هزاران کارمند خود را اخراج کنند تا بتوانند بخشی از سودهای خود را برگردانند.

پس از آشفتگی در بخش بانکی در اوایل سال جاری، تحلیلگران همچنین بر آنچه که بانک‌ها در مورد چشم‌انداز وام‌دهی می‌گویند و اینکه چقدر از پس اندازهای روز مبادا را برای کاهش زیان‌های ناشی از وام‌های ناچیز اختصاص می‌دهند، تمرکز خواهند کرد.

تصمیمات بانک مرکزی

ولی همچنان اخبار بانک های مرکزی هم این هفته را بی نصیب نگذاشته است. بانک مرکزی کانادا قرار است تازه ترین نشست سیاستی خود را در روز چهارشنبه برگزار کند. پس از آن که گزارش مشاغل بسیار قوی تر از حد انتظار روز جمعه نشان داد که اقتصاد همچنان انعطاف پذیر است، تحلیلگران انتظار دارند 25 واحد دیگر افزایش نرخ بهره را داشته باشد.

بانک مرکزی آمریکا در ماه گذشته در بحبوحه نگرانی ها در مورد تورم مداوم، پس از اینکه نرخ ها را از آخرین افزایش خود در ژانویه متوقف کرد، به اوج 22 ساله خود یعنی 4.75 درصد افزایش داد.

بانک مرکزی آمریکا نیز روز چهارشنبه از پیش بینی های اقتصادی جدید خود رونمایی خواهد کرد.

اقتصاد با وجود 9 افزایش نرخ در مجموع 450 واحد پایه از مارس سال گذشته، کماکان قوی باقی مانده استبطوریکه حتی گزارش اشتغال کمتر از انتظار هم فعالان بازار را از انتظار برای افزایش دیگر نرخ بهره منصرف نکرده است.

در جاهای دیگر، بانک مرکزی نیوزلند قرار است در آخرین جلسه خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره را متوقف کند، زیرا قبلاً چرخه انقباض خود را تعیین کرده است.

 

علی مرتضوی مدیر تحلیل شرکت بین المللی اینوسلو – مطالب بیشتر را اینجا ببینید.