در این برنامه به مدل‌های جدیدی تحت عنوان «بانک‌های پلتفرمی» و ویژگی‌های آن پرداخته شد و فرصت‌هایی که از این طریق ایجاد می‌شود مورد بررسی قرار گرفت.

بابایی در این باره اظهار کرد: این فرصتی است که ما بتوانیم دانش روز را مثل اقتصاد شناختی، استفاده بهتر از هوش مصنوعی و داده را برای ایجاد گروه‌ و شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌‎های خوب استفاده کنیم تا بر اساس پلتفرم‌های آن بتوانیم سرویس‌های نوینی را به مردم و مشتریان ارایه کنیم.

او با اشاره به مساله بانکداری پلتفرمی ادامه داد: در کشور هلدینگ‌هایی داریم که گردش مالی آنها بیشتر از بانک‌ها است و بانکداری پلتفرمی در واقع شالوده این موضوع است. تحول دیجیتال به این هلدینگ‌ها کمک می‌کند که بتوانند منابع خود را بهتر مدیریت کنند و با ریسک‌هایشان برای کسب و کار خود تصمیم بگیرند و درواقع بانک خود را ایجاد کنند.

بابایی اشاره کرد که در بانکداری پلتفرمی، شرکت‌ها درگیر مسایل رگولاتور و ترازنامه‌ای نمی‌شوند و می‌توانند بدون اینکه درگیر مسایل حاکمیتی شوند، بانک خود را داشته باشند و در حال حاضر مسیری که در حال رخ دادن است به این سمت است. این هلدینگ‌ها نمی‌خواهند تبدیل به بانک شوند بلکه از این زیرساختی که به وجود آمده، از کانال پلتفرم بانکداری برای خلق ارزش و بیشینه کردن منفعت خود استفاده می‌کنند.