به گفته سخنگوی دولت، احتمالا تغییراتی در دهک‌بندی یارانه‌بگیران به صدک اعمال می‌شود، اما مبلغ یارانه‌ها افزایش نخواهد یافت. این تغییرات به این معنی است که به جای اینکه هر دهک به صدک تقسیم شود، اکنون هر دهک به ۱۰ دهک تقسیم می‌شود. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها همچنان اعلام نکرده که مبلغ یارانه‌ها یا فهرست یارانه‌بگیران تغییر خواهد کرد. این تغییرات به منظور شناسایی بهتر انجام می‌شوند و تاکنون هیچ اعلام رسمی در مورد تغییرات در فهرست یارانه‌بگیران صورت نگرفته است

اول هفته نیز علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که تا یک ماه دیگر، دسته‌بندی درآمدی خانوارها از "دهک" به "صدک" تغییر خواهد کرد. این تغییر منجر به امکانات اضافه، حذف، و تغییر میزان یارانه‌های خانوارها خواهد شد. این تغییر به دلیل تبدیل دهک‌های درآمدی به نفری و سپس به صدکی صورت می‌گیرد. این تغییرات جهت ساده‌تر شدن دسته‌بندی و افزایش دقت در تحلیل های درآمدی است.

به گفته او در مورد شاخص‌های مورد نظر برای دریافت یارانه‌ها، بعد خانوار و ساختار خانواده از جمله موارد مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین تراکنش‌های بانکی افراد و مواردی مانند مانده حساب، سود بانکی، ساتنا، پایا و داشتن خودرو نیز در این معیارها در نظر گرفته می‌شود.

با اجرای این تغییرات، تعداد زیادی از ایرانیان که در چرخه یارانه‌گیری هدفمندی ثبت نام نکرده‌اند، از چرخه دریافت یارانه خارج خواهند شدند.

در حال حاضر و در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم باشند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم باشند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود.