به گزارش اکو ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت حقوق و مزایای دریافتی کارکنان وزارتخانه ها و موسسات دولتی و نیروی های مسلح را مشمول قوانین مربوطه کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و جزء ۲ بند الحاقی ماده ۱۸ لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

بر اساس جزء ۲ بند الحاقی ماده ۱۸ لایحه برنامه؛ حقوق و مزایای دریافتی کارکنان وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و نیروی های مسلح مشمول قوانین مربوطه است.

به گفته عنابستانی نماینده مخالف، این بند سقف افزایش حقوق را بر می‌دارد و معنی آن پرداخت حقوق نجومی است. اما  محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: این بند به هیچ وجه منجر به ایجاد حقوق های نجومی نخواهد شد. همچنین قادری نماینده موافق در این خصوص گفت: چه دلیلی دارد ما برای یک کارگر شرکت نفت که در مناطق عملیاتی بر روی سکو کار می‌کند یک سقف معین تعیین کنیم یا به یک نیروی آتش نشانی و شهرداری برای پرداخت حقوق‌اش سقف در نظر بگیریم؟ 

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مصوباتی را تصویب کردند که حقوق، مزایا، و دریافتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و قضات تابع قوانین مربوط به خود باشد. در این جلسه، داود منظور از سازمان برنامه و بودجه کشور مخالفت کرده و اظهار داشته که این تصمیم برای اولین بار دستگاه‌های اجرایی را به قوه مجریه محدود می‌کند و این امر با مخالفت او همراه بوده است. همچنین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت، عبارت «زیر مجموعه قوه مجریه» را حذف کنیم، این بند را تصویب می کنیم؛ چون در بندهای بعدی سایر مؤسسات سایر قوا هم افزوده شده است.

در ادامه، نمایندگان به بررسی جزء دیگری از لایحه برنامه هفتم توسعه پرداختند که مربوط به حقوق و مزایای کارکنان وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و نیروهای مسلح است. در این مورد بحثهایی بین موافقان و مخالفان شکل گرفت که در نهایت منجر به تصویب جزء  ۲ بند الحاقی ماده ۱۸ لایحه برنامه(حقوق و مزایای دریافتی کارکنان وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و نیروی های مسلح مشمول قوانین مربوطه است) شد.