به گزارش اکوایران، مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از بازار مسکن، میانگین قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران و تعداد معاملات در این مناطق را  اعلام کرده است.

بر اساس این آمار در آبان ماه سال جاری ۳۹۹۸ معامله در شهر تهران صورت گرفته که هر متر مربع مسکن در این شهر به طور میانگین ۸۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شده است.  

بر این اساس بیشترین میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران مربوط به منطقه یک و کمترین آن مربوط به منطقه ۲۰ شهری بوده است. بعلاوه بیشترین تعداد معاملات مسکن در شهر تهران در منطقه ۵ شهری و کمترین تعداد معاملات در منطقه ۱۹ انجام شده است.

قیمت هر متر مربع مسکن در تهران؛ بیش از ۸۰ میلیون تومان

با توجه به آخرین آمارهای منتشر شده از متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در آبان ماه سال جاری، هر متر مربع مسکن در شهر تهران با قیمت ۸۰ میلیون ۷۰۰ هزار تومان معامله شده است.

گزارش آبان ماه مرکز آمار نشان می‌دهد قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه یک شهر تهران بالاترین سطح را داشته است. بر اساس آمارها این قیمت در منطقه یک شهر تهران معادل ۱۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است. از سوی دیگر پایین‌ترین قیمت معامله مسکن در منطقه ۲۰ به ثبت رسیده است. بر این اساس قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه ۲۰ تهران معادل ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

020929

منطقه ۵؛ میزبان بیشترین معاملات مسکن در آبان ماه

همانطور که گفته شد این گزارش علاوه بر قیمت مسکن، بر تعداد معاملات در شهر تهران نیز تاکید داشته است.

بر این اساس در آبان سال جاری در شهر تهران ۳۹۹۸ معامله مسکن صورت گرفته است که بیشترین این معاملات در منطقه ۵ شهری بوده است. بر اساس این آمارها تعداد معاملات صورت گرفته در منطقه ۵ شهری ۵۴۹ معامله بوده است. از سوی دیگر در منطقه ۱۹ شهری کمترین تعداد معاملات مسکن به ثبت رسیده است. به طوریکه در آبان ماه امسال تنها ۵۲ معامله مسکن در این منطقه انجام شده است.

همچنین در منطقه یک شهری که بیشترین قیمت مسکن به ثبت رسیده است ۱۶۵ معامله انجام شده و در منطقه ۲۰ شهری که قیمت مسکن در کمترین سطح قرار داشته است ۸۵ معامله به ثبت رسیده است.

020929