به گزارش اکوایران، کریستین لاگارد در گفت‌­وگو با بلومبرگ گفت که احتمال دارد نرخ‌­های بهره در تابستان کاهش یابد. او تاکید که آنها باید محتاط باشند، چراکه به داده‌ها وابستگی دارند و هنوز سطحی از عدم قطعیت وجود دارد و برخی شاخص‌ها در سطحی که آنها می‌خواهند ببینند ثابت نیستند.

او تصریح کرد که مقامات بانک مرکزی برای اینکه اطمینان حاصل کنند که قیمت‌­های مصرف کننده تحت کنترل درآمده است به شواهد بیشتری نیاز دارند.

به‌نظر می­‌رسد پیش از برگزاری نشست‌­های سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، ریاست این نهاد به همراه بسیاری از همکارانش در تلاش برای تعدیل انتظارات از کاهش قریب الوقوع نرخ بهره است، درحالی که اذعان می کند که مقامات در مسیری برای کاهش هزینه‌­های استقراض هستند.

او تصریح کرد که بازار نباید روی کاهش زیاد نرخ‌­ها حساب کند چراکه باعث سردرگمی خواهد شد.

بازارهای پول در روز چهارشنبه با کاستن از میزان کاهش نرخ بهره مورد انتظار از سوی بانک مرکزی اروپا در سال جاری به اظهارات او پاسخ دادند. میزان موردانتظار آنها تا پایان سال درحال حاضر 1.4 درصد است.

این درحالی است که معامله گران در پایان هفته گذشته روی شش کاهش در نرخ بهره در سال جاری حساب کرده بودند. تعداد اندکی هم عقیده دارند که اولین حرکت برای کاهش نرخ­‌های بهره در ماه آوریل خواهد بود، که تا قبل از صحبت‌های امروز لاگارد به عنوان یک قطعیت دیده می­‌شد.

از منظر یک اقتصاددان ارشد بلومبرگ، بانک مرکزی اروپا همچنان نگران خطرات افزایشی دستمزدهاست و اعضای شورای حاکم، به ویژه فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد اعلام کرده‌اند که باید منتظر بمانند تا داده‌های مربوط به سه ماهه اول سال جاری را پیش از شروع کاهش نرخ بهره در اختیار داشته باشند. این مساله به ژوئن به عنوان محتمل ترین تاریخ برای اولین کاهش نرخ اشاره دارد.